Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012

Αντιστοιχίστε και κερδίστε! ( και καλή μας χρονιά! )



Στα μπαγκάζια των διακοπών του περασμένου καλοκαιριού ήταν και η ποιητική συλλογή του Αργύρη Χιόνη με τον τίτλο «Ό,τι περιγράφω με περιγράφει». Από επαγγελματική ή ίσως και προσωπική διαστροφή οι περισσότερες σελίδες είναι σημειωμένες με ένα γαλάζιο μολύβι, προφανώς «δανεισμένο» από τα μολύβια ζωγραφικής κάποιου παιδιού.
Σημειωμένα είναι και όσα ποιήματα παρουσίαζαν αντιστοιχίες με τα ποιήματα που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο της λογοτεχνίας κατεύθυνσης (Αυτό σίγουρα είναι επαγγελματική διαστροφή!). Φυλλογυρίζοντας τώρα το βιβλίο, που έμελλε να είναι το τελευταίο που εξέδωσε εν ζωή ο ποιητής, απολαμβάνω τα ολιγόστιχα, λακωνικά ποιήματα και λέω να σας τα μεταφέρω εδώ, να βρείτε μόνοι σας τις αντιστοιχίες τους με τα ποιήματα του βιβλίου μας.




Θυμίζω πως φέτος στην ύλη μας είναι τα ποιήματα:
· Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, «Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ .Χ.»
· Μαρία Πολυδούρη, «Μόνο γιατί με αγάπησες»
· Νίκος Εγγονόπουλος, «Ποίηση 1948»
· Μανόλης Αναγνωστάκης, «Στο Νίκο Ε… 1949»
· Γιώργης Παυλόπουλος, «Τα Αντικλείδια»

Για να δούμε, λοιπόν:
1) ( εκδοχές του τέλους, ΙΙ)
« Ό,τι χαλάει, ό,τι σπάζει, περίτρανα τους γέροντες τρομάζει, με το δικό τους τέλος ομοιάζει, με το δικό τους τσάκισμα από του χρόνου τις απρόσεχτες, βιαστικές κινήσεις. Γι’ αυτό, σιγά σιγά, προσεχτικά, το βάρος του κορμιού τους σε πολυθρόνες και καρέκλες αποθέτουν και φέρνουνε στα χείλη τους το ποτήρι τους, κρατώντας το σφιχτά με τα δυο χέρια.
«Όσο κρατούν τα πράγματα, κρατώ κι εγώ», φαίνεται να ‘ναι η κρυφή ελπίδα τους.»

2) ( εκδοχές του τέλους, ΧΙΙ)
«Αυτός ο άνθρωπος δεν αντέχει το φθινόπωρο· τον φθίνει, ανεπανόρθωτα τον φθίνει, κι ας μην είναι οπώρα. Είναι, ως εκ τούτου, φυσικό που του αντιστέκεται, που σαν τρελός μαζεύει τα πεσμένα φύλλα και τα ξανακολλάει στα κλαδιά των δέντρων.
Θα καταφέρει άραγε να ακυρώσει έτσι του καλοκαιριού την αναχώρηση, την έλευση να ματαιώσει του χειμώνα;»

3) ( από την ενότητα: παίγνια και σάτιρες)
«Πέρασε τη ζωή του, γράφοντας ποιήματα με τη γομολάστιχα»


4) ( από την ενότητα: παίγνια και σάτιρες)
«Έστησα καρτέρι
στο ποίημα,
όπως ο κυνηγός
καρτέρι στήνει
στον λαγό,
κι ας μην είχε (το ποίημα)
αυτιά μεγάλα,
μύτη υγρή, τρεμουλιαστή,
κι ας μην είχε
τα μπροστινά του πόδια
πιο κοντά
από τα πισινά,
κι ας μην είχε
καν πόδια (το ποίημα),
ήρθε κι έφυγε, γρήγορο
σαν λαγός,
κι έμεινα μόνο με τον κρότο
της ντουφεκιάς μου
και τον αντίλαλό της
που ειν’ ετούτη
η αποτυχημένη απόπειρα
(ποιήματος)»

5) ( από την ενότητα: παίγνια και σάτιρες)
«Η ποίηση ήταν γι’ αυτόν
ό,τι για τον Περσέα ο καθρέφτης·
μόνο μέσα απ’ αυτήν μπορούσε να κοιτάζει
τη φρικτή πραγματικότητα.»

Σας άρεσαν;
Το κουίζ, φαντάζομαι, το καταλάβατε κιόλας: Όποιος αντιστοιχίσει σωστά τα 5 ποιήματα με τα ποιήματα του βιβλίου της λογοτεχνίας ( το ένα είναι εκτός φετινής ύλης), κερδίζει ένα βιβλίο του Αργύρη Χιόνη. Για να δούμε!

88 σχόλια:

Σοφία Κανταράκη είπε...

Χρόνια καλά, ευλογημένα και δημιουργικά.
Διονύση, σου εύχομαι να είσαι πάντα πρωτεργάτης δημιουργικών και πρωτοπόρων μονοπατιών.
Φιλιά πολλά.
Σοφία.

Νίκος είπε...

ΝΑ ΤΑ ΠΩΩΩΩΩΩΩΩΩ;;;ΧΑΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

παιζουμε και μεις?
ουτε εγω τα ξερω.. δεν τα εχω διδαχθει τα άλλα κειμενα που έχετε στην υλη..
συμμετεχουμε κ μεις??

Roadartist είπε...

Ζήλιααααααααα :) Θέλω και εγώ βιβλίο του Αργύρη Χιόνη!!!

:)

Καλή χρονιά Διονύση μου, πάντα τόσο δημιουργικός, με δύναμη ψυχής!

Νίκος είπε...

Ειρήνη νομίζω ότι πρέπει να συμμετέχουμε!!Μπορούμε να τα θέσουμε σαν όρο της συνθηκολόγησης!!ΧΑΧΑ!!Έ αντιπροέδρε;ΧΑΧΑ!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Σοφία,

Καλή χρονιά και σε σένα, Σοφία.

Ας είμαστε καλά να τα περπατάμε τα μονοπάτια κι ας μην τ' ανοίγουμε κι εμείς, δεν πειράζει:-)

( Caminante, se hace camino al andar..)

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Νίκο και Αλς,

Σιγά μην αποκλείσουμε κανένα! Και βέβαια συμμετέχετε:-)

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Roadartist,

εσύ, τιμής ένεκεν (http://roadartist.blogspot.com/2011/12/1943-25122011.html) το δικαιούσαι το βιβλίο και με το παραπάνω! Μάλιστα προσφέρεται και καφές στη βιβλιοθήκη του σχολείου, άμα τη παραλαβή :-)

Καλές αντοχές να έχεις για φέτος.

Νίκος είπε...

Έχουμε και λέμε!!Το 1 είναι παρόμοιο με αυτό του Καβάφη νομίζω!!Το 2 με τον Αναγνωστάκη,το 3 με του Παυλόπουλου,το 4 με τον Εγγονόπουλο και το 5 με την Πολυδουρη!!

Για κάποια δεν είμαι πολύ σίγουρος πάντως!!


ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ!;;;;;ΌΧΙ Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ Η Ο ΚΑΒΑΦΗΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Ἅ λ ς είπε...

1=καβάφης
2=πολυδούρη
3=εγγονοπουλος
4=παυλόπουλος
5=αναγνωστάκης

Πωπωω με παίδεψε πολύ το 4. Ανάμεσα σε παυλοπουλο και εγγονόπουλο έκλεινα μια στο ένα και μια στο άλλο. Γενικα πάντως δε μου φάνηκαν ευκολα δεν ξέρω αν έφταιγε το ότι 3/5 δεν τα έχω διδαχθεί αλλά ωραία ήταν..

ΥΓ:Ελπιζω να πετυχα κανενα μη γίνουμε και ρόμπα -.-

αντεεεε ποτε θα πεις αποτελεσματα????

Ἅ λ ς είπε...

*έκλινα



ΥΓ2: Ε να παρει ουτε το 2 με ταιριάζει... κοιτα μη δινεις ακομη αποτελεσματα να τα δω και αύριο το πρωι με καθαρό μυαλό μπας και αλλάξω κάτι :)))

Νίκος είπε...

Μα τα αποτελέσματα έχουν δωθεί!!ΧΑΧΑ!!Κοίταξε κανα σχόλιο παραπάνω!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!Για τυπικούς λόγους νομίζω πως κάτι πρέπει να πει και ο Ένοχος!!ΧΑΧΑ!!

Το 2 είναι Αναγωνστάκης με τα χίλια!!Έχουν την ίδια μελαγχολία!!

Ἅ λ ς είπε...

μμ.. απαξιώ..

μη με μπερδεύεις. Το 5 όμως βλεπει μεσα απο το ποιημα τη φρικη οπως την περιγράφει ο αναγνωστακης (δλδ και αυτος περιγραφει την φρικη μέσα από το ποιημα γτ στο τέλος λεει και ποιος θα μιλησει για ολα αυτα;)ε;

Νίκος είπε...

Μμμμ..απαξιωσε!!ΧΑΧΑ!!

Ναι αλλά στη δομή,τη μελαχγολιά και το ύφος το 2 ταιριάζει περισσότερο!!Και τη φρίκη δεν την περιγράφει μόνο ο Αναγνωστάκης,αλλά και ο Εγγονόπουλος!!Στο 2 επιπλέον έχει και αυτό τον χαρακτηριστικό στον Αναγνωστάκη ακροτελευτείο στίχο όπου απευθύνεται στον αναγνώστη,ενώ ταυτόχρονα εκφράζει δικά του προσωπικά βιώματα και αδιέξοδα!!Είναι ένα ξέσπασμα της ψυχής του,η κορύφωση του ποιηματος μετά από μια ηττοπαθή και μελαγχολική στάση!!

Ἅ λ ς είπε...

α! τοση βαθια αναλυση δεν ξερω για αναγνωστακη. αλλα ο εγγονοπουλος παει στο 3 αφου λεει οτι εχει γραψει λιγα ποιημα οποτε;;;; εδω νομιζω σε "τρωω""!!

και Διονυση η πολυδουρη πού κολλαει δεν καταλαβαινω;;;;;; εγω λεω να προσθεσουμε κανενα αλλο γιατι και στο 2 να πω την αληθεια δε μου ταιριαζει απλα περισσεψε.χαχαχα

Νίκος είπε...

Χμμμμ δεν θα το έλεγα!!Στα αντικλείδια ο Παυλόπουλος μιλάει για την ιδαρκή προσπάθεια να βρει τα μυστικά της ποιησης!!Επειδή όμως δεν μπορεί κανείς να την κατέχει πάντα ξαναγράφει για να τα καταφέρει,είναι δηλαδή σαν να σβήνει με γομολάστιχα τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες του!!

Θα συμφωνήσω με την Ειρήνη στο ζήτημα της Πολυδούρη!!Η Πολυδούρη γράφει ποιηση απολυτως προσωπική που απευθύνεται στο αντικειμενο του ερωτικού της πόθου που είναι ο Καρυωτάκης,είναι δηλαδή προσπάθειες να απαλύνει τον πόνο της που βρίσκεται εκείνος μακρία της,και συνεπώς ώς απολυως προσωπική δεν νομίζω ότι μπορεί να παρομοιαστεί με κάποια άλλη!!

Ἅ λ ς είπε...

το μονο που ισως ταιριαζει με πολυδουρη στο 2 ειναι οτι περιμενει κατι να αλλαξει που δεν αλλαζει...
οσο για το 3 το λεει ξεκαθαρα ο εγγονοπουλος:"τα ποιήματά μου
είν' τόσο πικραμένα
(και πότε - άλλωστε - δεν είσαν;)
κι' είναι
- προ πάντων -
και
τόσο
λίγα "

Αν και το 4 ειπα ηδη οτι με μπερδεψε. Γιατι οντως ουτε ο παυλ. ταιριαζει απολυτα. Μονο οτι μιλανε και τα δυο αποκλειστικα για την ποιηση και ότι οπως λες κανεις δεν καταλαβαινει τον παυλοπ. οπως και στο 4 τελικα η προσπαθεια ειναι αποτυχημενη...

ΥΓ:Διονυση εσυ κοιμασαι και η τυχη σου δουλευει... Θα ηθελα πολυ να δω την φατσα σου οταν δεις ολα αυτα τα σχολια!!!αχαχα...ετσι να μη ζαλιστουμε μονο εμεις!)

Νίκος είπε...

Μα η Πολυδούρη δεν περιμένει κάτι να αλλάξει!!Γνωρίζει ότι ο Καρυωτάκης δεν πρόκειται ποτέ να γυρίσει κοντά της!!Αν θυμάμαι καλά την ποιητική της συλλογή την εξέδωσε το 1928,έτος αυτοκτονίας του Καρυωτάκη με αυτή στο Νοσοκομείο με φυματιωση!!Τι θα μπορούσε να περιμένει;;;;;

Μα ακριβώς λέει ότι τα ποιηματα του είναι λίγα και όχι και τόσο καλά!!!Ο Χιόνης εδώ λέει ότι σβήνει με γομολάστιχα,δηλαδή κάνει συνεχείς προσπάθειες για να φτάσει στο στόχο!!Δεν ταιριάζει με τον Εγγονόπουλο!!Ο Εγγονοπουλος δεν δηλώνει προσπάθεια δηλώνει αποτέλεσμα!!

ΤΑ ΑΝΤΙΚΛΕΙΔΙΑ
Η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.
Πολλοί κοιτάζουν μέσα χωρίς να βλέπουν
τίποτα και προσπερνούνε. Όμως μερικοί
κάτι βλέπουν, το μάτι τους αρπάζει κάτι
και μαγεμένοι πηγαίνουνε να μπουν.
Η πόρτα τότε κλείνει. Χτυπάνε μα κανείς
δεν τους ανοίγει. Ψάχνουνε για το κλειδί.
Κανείς δεν ξέρει ποιος το έχει. Ακόμη
και τη ζωή τους κάποτε χαλάνε μάταια
γυρεύοντας το μυστικό να την ανοίξουν.
Φτιάχνουν αντικλείδια. Προσπαθούν.
Η πόρτα δεν ανοίγει πια. Δεν άνοιξε ποτέ
για όσους μπόρεσαν να ιδούν στο βάθος.
Ίσως τα ποιήματα που γράφτηκαν
από τότε που υπάρχει ο κόσμος
είναι μια ατέλειωτη αρμαθιά αντικλείδια
για ν' ανοίξουμε την πόρτα της Ποίησης.
Μα η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή.

Το λέει και το ποιημα του Παυλόπουλου,αρα νομίζω ότι πιο πολύ ταιριάζει το 3 με τον Παυλόπουλο παρά με τον Εγγονόπουλο!!

ΥΓ:Και εγώ θα ηθελα να την δω!!ΧΑΧΑ!!Βγάλτε καμιά φωτο να την στείλετε στην ΗΑ για εσωτερική διανομή!!ΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

μα ο ερωτευμενος παντα ελπιζει!!!

αυτο με τον εγγονοπουλο με πειθει λιγο γιατι μιλαει για παραιτηση οντως! αλλα θεωρησα οτι το 3 δηλωνει και αυτο παραιτηση οπως σβησμενα ποιηματα ας πουμε;τι εννοει;διορθωμενα; χμμ..οποτε μπορει να μπει στο 4 εγγονοπουλος ισως αφου μιλαμε για αποτελεσμα. Και στο 3; Παυλοπουλος; ισως ναι στο 3 πάει.
ΑΛΛΑ πού μιλαει ο παυλ. για προσπαθεια; για διορθωση; αφου λεει οτι ολοι προσπαθουν και δεν πετυχαινουν τπτ γιατι δεν βλεπουν εις βαθος, δεν κατανουον..

Και στην τελικη λέει οτι η ποιηση ειναι πόρτα ανοιχτη. Αλλα εμεις δεν τον βλεπουμε..

Για βρες καμια ομοιοτητα...

Μια βοηθεια γιατι δεν το εχω διδαχθει, εδω ο Παυλ. μιλαει για τους ποιητες ή γενικα για τους ανθρωπους;γιατι αν ειναι το 1ο ολο το ποιημα οντως αποτελει αποδειξη για το 3

Ἅ λ ς είπε...

Νικο,
αργεις ομως αργεις...
τα λέμε αύριο στην τάξη..χιχιιχιχ

Νίκος είπε...

Όχι όμως όταν το άλλο πρόσωπο έχει πεθάνει!!Τότε πονάει δεν ελπίζει!!

Το 3 δεν νομίζω ότι δηλώνει αυτοπαραίτηση!!Αντιθέτως φανερώνει μια συνεχή επιμονή!!Δεν πιστεύω ότι είναι τα σβησμένα ποιηματα,αλλά ότι είναι οι συνεχείς προσπάθειες του να φτάσει την ποιηση,την μεγάλη ανοιχτή πόρτα όπως την λέει ο Παυλόπουλος!!Μάλλον μια μεταφορά με την οποία προσπαθεί να δείξει αυτό ακριβώς!!Δεν είμαι και πολύ σίγουρος!!

Ο Παυλόπουλος μιλάει σε δύο επίπεδα!!Απευθύνεται από τη μία στους ποιητές και από την αλλη στους αναγνωστες!!Όταν λέει ότι χαλάνε τη ζωή τους για να βρούνε το κλείδι δείχνει μια απίστευτη προσπάθεια και επιμονή!!Ψάχνουν στην αρμαθιά με τα κλειδιά για να βρουν το ένα και μοναδικό κλειδί,δηλαδή το απόλυτο ποιημα,για να ανοιξουν την ανοιχτη πόρτα της ποιησης!!Την προσπάθεια εξάλλου τη δηλώνει ξεκάθαρα εδώ!!

Ακόμη
και τη ζωή τους κάποτε χαλάνε μάταια
γυρεύοντας το μυστικό να την ανοίξουν.
Φτιάχνουν αντικλείδια. Προσπαθούν

Όσο για την πόρτα της ποισης ποτέ μου δεν το κατάλαβα καλά,νομίζω όμως ότι εννοεί ότι η πόρτα είναι ανοιχτή απλά εμείς δεν μπαίνουμε όχι επειδή δεν τη βλέπουμε,αλλά επειδή κάθε φορά που πάμε να μπούμε και να ανακαλύψουμε την ποιηση η πόρτα κλείνει και πρέπει να βρούμε κλειδί να την ανοίξουμε ενώ είναι ήδη ανοιχτή!!Δηώνει μάλλον το γεγονός ότι ποτέ δεν θα βρεθεί το απόλυτο ποιημα!!

Τι ομοιοτητες;;

Στέλλα είπε...

1. [...]
Τούτο το σπίτι στοίχειωσε, με διώχνει –
θέλω να πω έχει παλιώσει πολύ, τα καρφιά ξεκολλάνε,
τα κάδρα ρίχνονται σε να βουτάνε στο κενό,
οι σουβάδες πέφτουν αθόρυβα
όπως πέφτει το καπέλο του πεθαμένου
απ’ την κρεμάστρα στο σκοτεινό διάδρομο
όπως πέφτει το μάλλινο τριμμένο γάντι της σιωπής απ’ τα γόνατά της
ή όπως πέφτει μια λουρίδα φεγγάρι στην παλιά, ξεκοιλιασμένη πολυθρόνα. [...]

[...]Τούτο το σπίτι δε με σηκώνει πια.
Δεν αντέχω να το σηκώνω στη ράχη μου.
Πρέπει πάντα να προσέχεις,
να στεριώνεις τον τοίχο με το μεγάλο μπουφέ
να στεριώνεις τον μπουφέ με το πανάρχαιο σκαλιστό τραπέζι
να στεριώνεις το τραπέζι με τις καρέκλες
να στεριώνεις τις καρέκλες με τα χέρια σου
να βάζεις τον ώμο σου κάτω απ’ το δοκάρι που κρέμασε.
Και το πιάνο, σα μαύρο φέρετρο κλεισμένο. Δεν τολμάς να τ’ ανοίξεις.
Όλο να προσέχεις, να προσέχεις, μην πέσουν, μην πέσεις. Δεν αντέχω.
Άφησε με να ‘ρθω μαζί σου. [...]
(Γιάννης Ρίτσος, Η σονάτα του σεληνόφωτος)

2. Κάνε άλμα πιο γρήγορα από τη φθορά.
(Οδυσσέας Ελύτης, Μαρία Νεφέλη)

3. Ήτανε ένα παιδί και κάτω από το κρεβάτι του πλαγιάζανε τις νύχτες δυο ληστές.
Άκουγε κάθε νύχτα τα μαχαίρια τους, άκουγε τα σκοτεινά τους λόγια.
Κι έλεγε ο ένας: "Να τον πάμε στα βουνά, να τον κάνουμε ληστή."
Κι έλεγε ο άλλος: "Να του βγάλουμε τα μάτια, να τον κάνουμε τσιγγάνο βιολιτζή."
Κάθε νύχτα το παιδί, τρελό απ’ το φόβο του, μες από κάμαρες και σκάλες και διαδρόμους, τους ξέφευγε για να χωθεί στην αγκαλιά της.
Κι εκείνη το ‘παιρνε, και το χάιδευε, το κοίμιζε πάντα με το ίδιο παραμύθι:
Ήτανε ένα παιδί και κάτω από το κρεβάτι του πλαγιάζανε τις νύχτες δυο ληστές...
(Γ. Παυλόπουλος, Το παιδί και οι ληστές)

4. Ακροβατεί
χωρίς δίχτυ
στο κενό
γράφει
γαντζωμένος σαν τον εργάτη
που ισορροπεί
στο μαδέρι
με το μυστρί και το πηλοφόρι

Όμως η πτώσις του είναι βεβαία.
(Γιάννης Κουβαράς, Ποιητής)


5. [...]
Σ' έναν κόσμο συναλλαγών η Ποίηση δε συναλλάσσεται Σ' έναν κόσμο φθοράς η Ποίηση παραμένει άφθαρτη Είναι μια αρρώστια που σε σιγοκαίει όπως ο έρωτας και η θέρμη Συμπτώματα: συμπεριφορά παιδιού καθαρό μυαλό και μάτι που τρυπάει σκοτάδια και καπνούς Όπου Ποίηση και αλήθεια Φάρμακο για τη μοναξιά και τους πόνους της καρδιάς Δε χρειάζεται φίλτρο Χρήση εσωτερική Και προπαντός υπόθεση προσωπική [...]
(Κλείτος Κύρου, Η ποίηση)


;-)

Ἅ λ ς είπε...

με μπερδευει και το σχολιο της Στελλας. Δε μιλάμε πάντα για τα ποιηματα που αναφερεις εσυ διονυση; ή γενικα για τα ποιηματα που υπαρχουν στη λογοτεχνια;

Νικο,
-υπάρχει και η επομενη ζωή, στην οποια οι ερωτευμένοι υπολογίζουν πολυ!
-είδες;;και πάλι λοιπόν το θέμα είναι πως αντιλαμβάνεσαι το ποιημα. Μπορεί ο ποιητης να εννοεί κάτι συγκεκριμένο εγώ όμως κατάλαβα ότι το 3 δηλώνει το μικρό αριθμό ποιημάτων και συ ότι αναφέρεται στη συνεχή προσπάθεια. Και οι δυο έχουμε κάποιο δίκιο μάλλον.

-Ο παυλόπ. μου ταιριάζει αρκετά στο 4 για τον εξης λόγο:Βλέπεις το 4 που αναφέρεται ο ποιητης σα να στηνει καρτερι (οπως λεει) στο ποιημα; και ψαχνει τροπους να το παγιδεψει; παρόμοια και ο Παυλ. στο ποιημα του δεν αναφερει την προσπαθεια (τη μάταια εν τελει οπως στο 4) για μια ποιηση; Μια ποιηση κατανοητη στο Παυλοπ. και μια ποιητικη δημιουργια στο 4.

Τι λες;
Οταν μιλω για ομοιοτητες εννοώ τους στιχους που αποδεικνυουν οσα λες.
Καλημεραααα...

Νίκος είπε...

Πράγματι αλλά η Πολυδούρη είναι πολύ επηρεασμένη από τον Καρυωτάκη και είναι πολύ μελαγχολική και απαισιόδοξη!!

Μα δεν μπορεί να είναι λίγα τα ποιήματα αφού λέει ότι πέρασε μια ζωή γράφοντας ποιήματα!!Δείχνει διάρκεια!!Βέβαια μπορεί να γράφει λίγα ποιήματα απλωμένα σε μεγάλο διάστημα!!

Έχει κάποια στοιχεία που μπορούν να υποδείξουν ότι ταιριάζει με τον Παυλόπουλο αλλά νομίζω ο Παυλόπουλος πάει πιο πολύ στα 3!!Δεν ξέρω το ύφος με φέρνει πιο πολύ στον Εγγονόπουλο!!Και επιπλέον η προσπάθεια για τον Παυλόπουλο δεν είναι μάταια,αλλά απλώς είναι μια συνεχής προσπάθεια!!

Στέλλα είπε...

Αλς,
καλημέρα! Μην μπερδεύεσαι από το δικό μου σχόλιο, σε παρακαλώ!Εγώ απλώς έγραψα ποιήματα που μου έφεραν στο μυαλό τα ποιήματα που παρέθεσε ο Διονύσης. Τίποτα περισσότερο. Λυπάμαι αν σας μπέρδεψα, δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση.

Ἅ λ ς είπε...

Στέλλα,
ενταξει λοιπον:)

Νικο,
-δεν ειναι απο τα πιο απαισιοδοξά της ποιηματα πάντως:"Μόνο γιατί μ' αγάπησες γεννήθηκα", "κι έτσι γλυκά πεθαίνω
μονάχα γιατί τόσο ωραία μ' αγάπησες."
Ακόμη και ο θάνατος γλυκος.

-και πάλι το κοιτας συγκριτικα. Ο παυλ. λεει οτι εγραψε πολλα ποιηματα. Αν τον συγκρινεις με το 3 θα πεις οτι ναι και ο ποιητης του 3 εγραψε πολλα γιατι προσπαθουσε.
Αν παρουμε εγγονοπουλο θα δουμε οτι αφου ο εγγονοπ. εγραψε λιγα ποιημα ίσως σε αυτο να αναφέρεται και το 3.

Νομιζω δε βγαινει ακρη αν δεν ξέρουμε απο ποια οπτικη το βλεπει και ο ποιητης του 3. Σου λεω αν εννοει διορθωμενα ποιηματα ταιριάζει σαφώς με τον Παυλ. Αν εννοεί όμως σβησμένα τότε πηγαίνει στο μικρο αριθμό ποιηματων που αναφέρει ο Εγγον.

Tον αναγνωστ. πώς τον έβαλες στο 2;

Νίκος είπε...

Δεν το λες αισιοδοξο και ελπιδοφόρο πάντως!!Ειναι περισσότερο μια κραυγή μιας ερωτευμένης γυναίκας που εκφράζει περισσότερο τον πόνο για τον Καρυωτάκη που είναι μακριά της παρά μια ελπίδα ότι θα ξαναέρθει.Πάντως αν δεν είναι σωστός ο όρος απαισιοδοξος τότε ο όρος μελαγχολικός είναι σίγουρα!!

Ο Εγγονόπουλος όμως λέει ότι γράφει λίγα και κακά ποιήματα λόγω του εμφυλίου πολέμου!!Ο Χιόνης εδώ δεν αναφέρει κάτι τέτοιο!!Ο Εγγονόπουλος γράφει λίγα γιατί έχει αιτία!!

Δεν νομίζω ότι έχει σημασία η οπτική που το βλέπει ο ποιητής!!Και δεν ταιριάζει καθόλου ο Εγγονόπουλος για τους λόγους που σου ανέφερα!!

Διότι το 'υοφς του 2 ταιριάζει απόλυτα στον Αναγνωστάκη!!Αυτός ο πολύ μελαγχολικός τόνος,αυτή η σιγουριά της ήττας και της μοναχικής αντίστασης που μου φέρνει στο μυαλό το στίχζο του Αναγωνστάκη "μόνοι και έρημοι μπρος στη φοβερή ερημία του πλήθους"!!Είναι και ο τελευταίος στίχος ο οποίος μιλάει στον αναγνω΄στη και μέσα από αυτό ο ποιητής μιλάει στους αναγνώστες για να εκφράσει τα αδιεξοδα και τα γιατί του αν θες!!Βασικά με το που του είδα λέω είναι Αναγνωστάκης!!!

Ἅ λ ς είπε...

- όλα τα ποιηματα ειναι μελαγχολικα εξάλλου.. σχετικα!

-ο χιονης μπορει για κάποιο άλλο λογο να μη γραφει τοσα πολλά. Τεσπά έστω.. εξάλλου μου πάνε άνετα και οι δυο στο 3 και 4.

-Ω! δε νομίζω με ΤΙΠΟΤΑ όμως ότι ο Αναγνωστάκης είναι ηττημένος ή νιώθει την παραίτηση να τον καταβάλει (νομίζω οτί αυτή ειναι και μια διαφορά του με το ποιημα του εγγονοπουλου!). Ἰσα ίσα ο Αν. ελπίζει, εξάλλου ως πολιτικο ον είναι παιδι της αντίστασης δεν είναι δυνατόν να νιωθει ήττα..κάθε άλλο μάλιστα...
Εγώ θα έλεγα το 5 γιατί από εκεί μέσα κοιτά και ο Αναγν. την φρίκη. Μια φρίκη για την οποια μονάχα ένας ποιητής μπορεί να μιλήσει και αντέχει να δει...

Νίκος είπε...

Και της Πολυδούρη ιδιαιτερως!!

Όντως θα μπορούσαμε να πούμε ότι ταιριάζουν και στα δύο!!

Μα ακριβώς ο Αναγνωστάκης είναι αυτός που νοιώθει την ήττα και την παραίτηση!!Είναι μέλος της ηττημενης παραταξης του εμφυλιου,παραλίγο να εκτελεστεί!!Και ο Αναγωνστάκης είναι αυτός που χαρακτηριστικό του είναι η ήττα και η παραίτηση και όχι ο Εγγονόπουλος!!

Και για αυτό ακριβώς το λόγο στο 5 ταιριάζει περισσότερο ο Εγγονοπουλος μιας και το ίδιο δηλώνει στο ποιημα του που είναι στο βιβλίο!!

Ἅ λ ς είπε...

ναι αλλά εσύ βάζεις τον εγγονοπουλο στο 4. Αν τον βάλεις στο 5; στο 4 τι βαζεις;;

Εδώ με βρισκεις ακριβως αντίθετη. Θεωρώ ότι Αναγν. δε δηλώνει παραίτηση γιατί κάνει την ρητορική ερωτηση ποιος θα μιλησει για αυτα; εννοώντας αν όχι ο ποιητης ποιος άλλος; Σε καμια περίπτωση δε νιώθει ηττημένος!
Ο εγγονόπουλος από την άλλη νιώθει την ήττα, "τουτη η εποχη δεν ειναι για ποιηση", παραιτείται σχεδόν. Αναφέρει ο ίδιος ότι γράφει λίγα ποιηματα "προ παντών και τόσα λίγα".
Κάτι που δεν κάνει ο Αναγν. Ο Αναγνω. αγωνίζεται, μιλάει για αυτά που συμβαινουν δε σιωπά.
Ασε που είναι σα να απαντά στον Εγγ. (αν δεις επίτηδες γράφει το επόμενο ετος μετα τον Εγγ.)

Γι' αυτό πάει στο 5 ο Αναγνωστ. Γιατί προσπαθεί να μην παραιτηθεί...

YΓ:πολυ το διασκεδάζω :)) (είναι και μια ευκαιρια να αποφυγω το διαβασμα των λατινικων..πφφ...)

Νίκος είπε...

Βασικά νομίζω ότι και τα δύο πρέπει να τοποθετηθούν στον Εγγονόπουλο καθώς η Πολυδούρη δεν ταιριάζει πουθενά κατά τη γνώμη μου!!!!

Ο Αναγνωστακης είναι μελαγχολικός,έχει ήττηθει,υπήρξε μελλοθάνατος,'εχει ζήσει τις άγριες μεταπολεμικές διώξεις των κομμουνιστών,έχει χάσει πολλούς φίλους και επομένως νοιώθει την παραίτητηση!!Ο Εγγονόπουλος είναι καθηγητής πανεπιστημίου και βλέπει το θέμα πιο πολύ από πάνω αν θες,ενώ ο Αναγνωστάκης το έχει ζήσει και επομένως μετά από όλα αυτά νοιώθει παραίτηση και ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει!!

Δες και αυτό το ποιημα

Μανόλης Αναγνωστάκης, Μιλώ...

Μιλώ για τα τελευταία σαλπίσματα των νικημένων στρατιωτών
Για τα τελευταία κουρέλια από τα γιορτινά μας φορέματα
Για τα παιδιά μας που πουλάν τσιγάρα στους διαβάτες
Μιλώ για τα λουλούδια που μαραθήκανε στους τάφους και τα σαπίζει η βροχή
Για τα σπίτια που χάσκουνε δίχως παράθυρα σαν κρανία ξεδοντιασμένα
Για τα κορίτσια που ζητιανεύουνε δείχνοντας στα στήθια τις πληγές τους
Μιλώ για τις ξυπόλητες μάνες που σέρνονται στα χαλάσματα
Για τις φλεγόμενες πόλεις τα σωριασμένα κουφάρια στους δρόμους
Τους μαστροπούς ποιητές που τρέμουνε τις νύχτες στα κατώφλια
Μιλώ για τις ατέλειωτες νύχτες όταν το φως λιγοστεύει τα ξημερώματα
Για τα φορτωμένα καμιόνια και τους βηματισμούς στις υγρές πλάκες
Για τα προαύλια των φυλακών και για το δάκρυ των μελλοθανάτων.

Μα πιο πολύ μιλώ για τους ψαράδες
Π' αφήσανε τα δίχτυα τους και πήρανε τα βήματά Του
Κι όταν Αυτός κουράστηκε αυτοί δεν ξαποστάσαν
Κι όταν Αυτός τους πρόδωσε αυτοί δεν αρνηθήκαν
Κι όταν Αυτός δοξάστηκε αυτοί στρέψαν τα μάτια
Κι οι σύντροφοί τούς φτύνανε και τους σταυρώναν
Κι αυτοί, γαλήνιοι, το δρόμο παίρνουνε π' άκρη δεν έχει
Χωρίς το βλέμμα τους να σκοτεινιάσει ή να λυγίσει

Όρθιοι και μόνοι μες στη φοβερή ερημία του πλήθους.

Ο Αναγνωστάκης δεν προσπαθεί να μην παραιτηθεί,έχει ηττηθεί και δεν τρέφει ελπίδες για κάτι άλλο!!!Για αυτό δεν μπορεί να ταιριάξει!!

ΥΓ:ΧΑΧΑΧΑ!!Και εγώ το διασκεδάζω!!Σκέφτομαι τη στιγμή που κάποιος κάποιος θα τα δει όλα αυτά και θα χρειαστεί αιθέρα!!ΧΑΧΑΧΑ!!

Νίκος είπε...

Και επιπλέον ο Αναγνωστάκης όταν γράφει δεν αναφέρεται στον Εγγονόπουλο αλλά σε ένα φίλο του το όνομα του οποίου μου διαφέυγει!!

Ἅ λ ς είπε...

Είναι έμμεσος υπαινιγμός για τον Εγγ. όμως.
Και το ιδιο το ποιημα που παραθέτεις εμένα και πάλι μου φαίνεται να το γράφει ένας άνθρωπος ναι μες απογοητευμένος αλλά όχι παραιτημένος. όχι ηττημένος.
Εδώ εκφράζεται με το "Μιλώ" . Ενώ ο Εγγ. σιωπά. "Λίγα" είναι τα δικά του ποιήματα.

Συγκριτικά οι τρεις ποιητές:
Ο εγγ. δεν ταιριάζει με το 5 και τον Αναγν. Για τους λόγους που αναφέρω εδώ και ώρα.
Αυτός είναι που παραιτείται και όχι οι άλλοι δυο.

Στο ποιημα που παραθέτεις
"Κι αυτοί, γαλήνιοι, το δρόμο παίρνουνε π' άκρη δεν έχει
Χωρίς το βλέμμα τους να σκοτεινιάσει ή να λυγίσει

Όρθιοι και μόνοι μες στη φοβερή ερημία του πλήθους."

Ειναι τοσο αισιοδοξοι και ελπιδοφοροι αυτοί οι στίχοι:) Δεν ξέρω πως αλλιως να σε πείσω...:/

Νίκος είπε...

Όχι είναι ένας συγκεκριμένος φίλος του το όνομα του οποίου δεν μπορώ να θυμηθώ!!

Πράγματι έχεις δίκιο,δεν είναι παραιτημένος,είναι απογοητευμένος,αλλά δεν τρέφει καμία ελπίδα ότι κάτι θα συμβεί και θα αλλάξει η κατασταση.Έχει αποδεχθει την ήττα και για αυτή μιλάει!!

Έστω να παραδεχθώ ότι ο Αναγνωστάκης έχει στοιχεία με τα οποία θα μπορούσαμε να τον συνδέσουμε με το 5!!Όμως νομίζω και θεωρώ ότι αυτό που είναι πιο κοντά στον Αναγνωστάκη είναι το 2!!Το 5 θα μπορούσαμε να το θεωρησουμε συμπληρωματικό του 2!!

Και δεν ξέρω αν είναι στίχοι ελπιδοφόροι και αισιοδοξοι!!!Πιο πολύ δείχνουν μια αποφασιστικότητα,μια θέληση για αλλαγή,μια τεράστια εσωτερική δύναμη!!Είναι βέβαια και θέμα αντιλήψεων!!Άλλος βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο και άλλος μισοάδειο,αλλά νομιζω τείνει περισσότερο στο μελαγχολικό παρά στο αισιοδοξο!!

ΥΓ:Που πάνε τα καημένα τα λατινικά;ΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

Θεωρώ ότι το βλέπει μισογεμάτο. Ένας αγωνιστής εξάλλου (λογω ιδεολογιας) δεν τα παραταει...
Αλλά δεν μπορω να σε μεταπείσω, δεν πειράζει.. θα χάσεις :)) χαχαχα


ΥΓ: πού πάνεε;;;χαμενα απο χέρι!!

Νίκος είπε...

Μη ξεχνάς όμως ότι είναι ένας ηττημένος αγωνιστής που είδε την ιδεολογία του να νικιέται!!Αυτό μπορει να σε σπάσει!!Θεωρώ ότι το βλέπει το όλο ζήτημα μελαχγολικά!!!\

Δεν μπορείς να με πείσεις επειδή έχω δίκιο!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!Μη κλαίς όμως σα κοριτσάκι μολις δεις ότι έχασες!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

ΥΓ1:ΧΑΧΑ!!Αχ αυτά τα λατινικά,αχ!!ΧΑΧΑ!!Αλλά εσύ τα παίζεις στα δάχτυλα έ;xaxa!!

ΥΓ2:Κ. ΕΝΟΧΕ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ;;;;;;ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ;;;;

Ἅ λ ς είπε...

Σιγά μην κλάψω σιγά μη φοβηθώ!

Εγώ έχω δίκιο. Γιατί ξέρω 100% ότι ο Εγγονοπουλος στο ποιημα του δηλωνει παραιτηση ενώ ο Αναγνωστάκης όχι. Ο 2ος γιατί έχει το κουράγιο να αναστηθεί από τις στάχτες μιας χαμενης ιδεολογιας, γι' αυτο συνεχιζει να γραφει, όμως ο 1ος παραιτείται, σωπαίνει...

Αντε Διονύση δώσε τα αποτελεσματα γιατί τα σχολια θα αυξανονται και δε θα ειναι για καλο σου..

ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΓΝΩΜΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ;;;(το φωνάζω :P)

Θετική vs Θεωρητική είπε...

Μισό-μισό μπερδεύτηκα!
(Καλησπέρα!:Ρ)

Λέτε στην αρχή ότι τα ποιήματα στην ύλη μας είναι αυτά (δεν τα γράφω) και στο τέλος ότι στην αντιστοίχιση ένα είναι ένα εκτός ύλης.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιήσουμε 4 απ'αυτά που είναι στην αρχή και 1 που είναι μέσα στο βιβλίο;

(Θεωρητική εδώ παρά τη χρήση αριθμών)

Ἅ λ ς είπε...

Διονυση,
μας εχεις μπερδεψει...
Μαλλον η θεωρητικη εχει δικιο... δηλαδη πρεπει να βρουμε και 1 που ειναι εκτος ύλης αλλά μέσα στο βιβλιο;

αν ειναι ετσι, παιζει να είναι ο ρίτσος.. φέτος δε βγηκε απο την ύλη.. Ελα βοηθα εμένα που δεν ξέρω ούτε την περσινή ύλη :D
Aν είναι έτσι αλλαζουν πολλά...!
Γιατί μπορώ να βάλω τον Ρίτσο στο 1 και τον Καβάφη στο 2

Oι εξεταζομενοι ζητούν διευκρινίσεις από τα κεντιρκά, παρακαλώ...!

Νίκος είπε...

Και όμως θα κλάψεις και θα φοβηθείς!!

Ο Εγγονόπουλος δεν δηλώνει παραίτηση!!Δηλώνει απλά οτι σε εποχές τέτοιες δεν μπορεί να γράψει ποιήματα!Αναμένει απλά να περάσει αυτή η εποχή ώστε να μπορέσει να γράψει ποιηματα!!Αντιθετως ο Αναγνωστάκης είναι ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ!!Έχει χάσει τον εμφύλιο!!Αν το θέσουμε στο ιστορικό πλαίσιο ο Αναγνωστάκης ταιριάζει απόλυτα!!Το ότι έχει μια άλφα ιδεολογία δεν τον αποτρέπει από αυτό!!Η ιδεολογία του διώκεται,οι σύντροφοι του εκτελούνται,είναι εκτός νόμου!!

Να τα αυξήσουμε τότε περεταιρω τα σχόλα βρε!!ΧΑΧΑ!!

Το εκτός ύλης πρέπει να είναι η Πολυδουρη μιας και δεν ταιριάζει πουθενά!!ΧΑΧΑ!

Θετική vs Θεωρητική είπε...

Αν είναι έτσι όπως το είπα πάντως εγώ θα έβαζα:
1=Καβάφης
2=το σκέφτομαι:P
3=Εγγονόπουλος
4=Παυλόπουλος
5=Αναγνωστάκης

Για το δεύτερο,λοιπόν, δεν είμαι σίγουρη.Μού ταιριάζουν μ'ένα παράδοξο τρόπο η Σονάτα και η Σκόνη.Απ'την άλλη μπορεί να μην είναι κανένα απ'τα δύο.(Δεν έψαξα καιιδιαίτερα διεξοδικά τα εκτός ύλης)

Τέλος πάντων,διαλέγω τη Σονάτα βασικά επειδή μ'αρέσει:Ρ

Νίκος είπε...

ΤΟ 2 ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ!!!Δεν είναι το 5,δεν έχει μεγάλη σχέση με το ύφος του Αναγνωστάκη.Το ότι έχει κάποια μελαγχολικότητα δεν σημαίνει ότι είναι του Αναγνωστάκη,ενώ το 3 είναι ο Παυλόπουλος για τους λόγους που έχω αναφέρει!!Ο Ρίτσος όμως δεν είναι μέσα!!

Αξιοκρατικά βλέπω Ισμήνη ότι επιλέγεις!!ΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

νικο ,
αρπα την! και η Θεωρητικη τις ιδιες αποψεις με μενα εχει. 2-1

αρα ανακεφαλαιωνω και γω:
1= Ρίτσος
2= Καβάφης
3=εγγονοπουλος
4=παυλοπουλος
5=αναγνωστακης

σχολιο: Αρχικα στο 1 και 2 μου ταιριαζε και ριτσος και Καβαφης αλλά κατέληξα:
1= θα μπορουσε να ειναι Ριτσος γιατί ταιριαζει καθως μιλαμε για πραγματα που φέρουν αναμνησεις. Όπως ταιριαζει κ η σκονη που αναφερει η θεωρητικη απο το λιγο που την εχω διαβασει -δεν μπορεσα ποτε ολοκληρη (και δεν εχω εδώ το βιβλιο για να της ριξω μια ματια παλι) οποτε δεν εχω γνωμη για το ποιημα αυτο-. Αλλά ο Ρίτσος αναφερει τα πραγματα σε συναρτηση με τους ανθρωπους, τις επιπτωσεις σε αυτους, τις αλληλεπηδρασεις...

2= Θα ταιριαζε καλυτερα καβαφης από τον Ριτσο γιατί στο τελος βλεπουμε τη γυναικα του ριτσου να μην τολμά ενώ ο καβαφης αντιστεκεται γραφοντας ποιηματα (ναρκη του αλγους δοκιμες). Όπως αλλωστε αυτο επιχειρεί και εδώ ο ποιητης μας!

Ἅ λ ς είπε...

MH MENEIS ΣΤΑ εξωτερικα χαρακτηριστικα.. δες το νοημα όχι το υφος μονο... εξαλλου ειναι διαφορετικη η εποχη των δυο!! Ο καθενας θα επηρεαζεται απο αλλα ρευματα...

γιατί ο Ριτσος δεν είναι;;;και στη θεση της πολυδουρη ποιον βαζεις δλδ;;;;
διαβασε λιγο το σχολιο της Στελλας. ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ το αποσπασμα!!!
εχεις διδαχθει ριτσο;

Νίκος είπε...

Αυτό δεν σημαίνει κάτι!!Και το 45% του ελληνικού "λαού" του 2009 ΠΑΣΟΚ ψήφισε αλλά είχε δίκιο;Άλλο ποσότητα άλλοι ποιοτητα του πράγματος!!!

Το 1 είναι ο Καβάφης διότι μιλάει για τα γηρατειά και το πως προσπαθεί εκείνος να τα απαλύνει όπως έκανε ο Καβαφης καλώντας την ποιηση!!

Μεταξύ ποιων είναι διαφορετικές οι εποχές;;Μεταξύ Εγγονόπουλου-Αναγνωστάκη;Ο πρώτος αν και χρονολογικά ανήκει στη γενιά του 30 γίνεται γνωστός μετά τον πολεμο,ενώ ο Αναγνωστάκης είναι καθαρά της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς!!

Δεν ξέρω αν ο Ρίτσος είναι στην ύλη(και για αυτό η Θεωρητική το αναφέρει)αλλά στη θέση της Πολυδούρη δεν θα έβαζα κάποιον άλλο αλλά θα έβαζα σε έναν δύο ποιηματα,το 2 και το 5 ας πούμε στον Αναγνωστάκη για να συμβιβαστεί και το ζήτημα!!

Ἅ λ ς είπε...

δε μιλαμε για συμβιβασμους! Ο αναγνωστακης αναφερεται στον εγγονοπουλο γιαυτο προσπαθει να υιοθετησει και το υφος του(στο οποιο τοσο εντονα αναφερεσαι).
ΤΟ 5 ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ!!!
εγγονοπουλος= σιωπη=παραιτηση
αναγνωστ= γραφει= προσπαθεια!

όσο για τη διαφορα εποχης εννοω τον Χιονη και τον Αναγνωστακη.

Μη με συγχιζεις και προσπαθω να βγαλω και τη μεταφραση στα λατιν....-.-

Η πολυδουρη δεν παει σε κανενα. πρεπει να αντικατασταθει και οχι απο ΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ.απο τον ριτσο!
και ο Καβαφης αρχικα ταιριαζει στο 1 αλλα αν το σκεφτεις καλυτερα και αν τελικα "μπαινει" και ο Ριτσος στο παιχνιδι τοτε "παει" στο 2!

Διονυση, δωσε μας το κρυφο ποιημα!!!

Νίκος είπε...

Ο Αναγνωστάκης δεν αναφέρεται στον Εγγονόπουλο,βάζω το χέρι μου στη φωτιά!!Αναφέρεται σε έναν φίλο του και αυτόν Νίκο αλλά δεν θυμάμαι ποιον!!

Ο Αναγνωστάκης γράφει όχι όμως για να προσπαθήσει να αλλάξει κάτι,για την ελπίδα,γράφει για να εκφράσει την ήττα της ιδεολογίας του στον εμφύλιο,σαν παράπονο!!

Να συγχιστείς αφού μπερδεύεις τη ψυχαγωγία με τα κάτεργα!!Παπαπα!!!

Ο Ρίτσος όμως δεν αναφέρεται πουθενά στην ανάρτηση!!Συνεπώς πρέπει να αντικατασταθεί από τον Αναγνωστάκη!!!

Ναι αλλά ο Ρίτσος και δεν είναι μέσα και νοηματικά νομίζω περισσότερο ταιριάζει ο Καβάφης στο 1!!

Κ. Ένοχε που ειστε;;;;Σας καλούν οι φίλοι της λογοτεχνίας ώστε να ΄γινετε ο από μηχανής θεός!!ΧΑΧΑΧΑ!!

Θετική vs Θεωρητική είπε...

Αλς,
Τώρα που το λες, σα να'χεις ένα δίκιο για το Ρίτσο και τον Καβάφη.

Η ετυμηγορία θα δείξει:Ρ

Νίκος είπε...

Και συ Ισμήνη(ΒΡΟΥΤΕΕΕΕΕΕΕ)!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!Δεν νομίζω να ταιριάζει ο Ρίτσος στο 1,ο Καβάφης είναι πιο κοντά!!

Νίκος είπε...

Και βασικά η νεκροψία θα δείξει γιατί τους καημένους τους ποιητές τους έχουμε ψιλοδολοφονήσει!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

φευγω.. μην πειτε πολλα. βαριεμαι να τα διαβαζω :P

Νίκος είπε...

ΒΑΡΙΕΣΑΙΙΙΙΙΙ;;;;Τι κουβέντες είναι αυτές;;;;Ντροπή!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

Θετική vs Θεωρητική είπε...

Εγώ πάλι βαριέμαι να γράφω πολλά οπότε don't worry!:P

Τώρα, για το Νίκο, η πολύχρονη εμπειρία μου λέει ότι θέλει αρκετό χώρο για να αποτυπώνει τις σκέψεις του.Αλλά και σκέψεις να μην έχει θα γράψει πολλά από αντίδραση.Εκτός και αν δε γράψει πολλά από αντίδραση στο δικό μου σχόλιο και πάει λέγοντας...

Χμ,πάω να γράψω πολλά μού φαίνεται.

Καλό απόγευμα!

Α, και καλή χρονιά!:)

Νίκος είπε...

Σιγααααααααααα ρε έμπειρη!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

Απλά αναπτύσσω τις θέσεις μου επιχειρήματα!!ΧΑΧΑ!!Και αυτα πιάνουν χώρο!!Δεν φταίω εγώ;ΧΑΧΑ!!Και ποιος σου είπε ότι είμαι τόσο αντιδραστικό άτομο ώστε από αντίδραση και μόνο να κάθομαι να χαλάω τον πολύτιμο χρόνο μου ώστε να σας απαντώ;;;ΧΑΧΑΧΑ!!

Και Ισμήνη επειδή ξέρω ότι θέλεις να γράφω μικρά σχόλια αν υποθέσουμε ότι από αντιδραση απαντουσα,θα απαντούσα με έκθεση ιδεών!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!Άρα μην προσπαθείς να προβλέψεις τις κινήσεις μου!!ΧΑΧΑ!!Ο Ρόμμελ δεν τα κατάφερε!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

(ταπ, ταπ, ταπ - ακούγονται τα βήματα της λύσης και της απονομής):

Κυρίες και κύριοι!

Πρώτη μου φορά που θυμάμαι η ζααλάδα και η απόλαυση να πηγαίνουν μαζί!
Αναφέρομαι στην ανάγνωση των ζαλιστικών κι απολαυστικών σχολίων..

Κατόπιν τούτου, και να για να κρατήσουμε λίγο και την αγωνία (λέμε τώρα..) ζωντανή, ανακοινώνουμε τις αποφάσεις της εξεταστικής και ταυτοχρόνως κριτικής επιτροπής. Οι δε αποφάσεις αυτές συνοδεύονται από μια ομολογία:

Με ξεπαραδιάσατε! Πόσα βιβλία του Χιόνη θα αγοράσω;!

1) Απονέμεται τιμής ένεκεν βιβλίο στη roadartist, για τη συμμετοχή της και την ανάρτησή της ( στο δικό της ιστολόγιο) για τον Αργύρη Χιόνη.

2) Απονέμεται ένα βιβλίο στη Στέλλα για την εκπληκτικών διαστάσεων παράλληλη προσθήκη και των 5 ποιημάτων με άλλα πέντε ποιήματα ( που θα έπρεπε να βοηθήσουν και όχι να μπερδέψουν)Μάλιστα, η επιλογή της μαρτυρά ότι όχι μόνο είχε βρει τα υπό έρευνα ποιήματα, αλλά τα έπαιζε και στα δάχτυλα, διαθέτοντας κι από ένα παράλληλό τους.

3) Απονέμονται, επίσης, από ένα βιβλίο σε όλους τους κονταροχτυπηθέντες, δηλαδή:
α) Αλς,
β) Νίκο,
γ) Θεωρητική,
για τις εύστοχες παρατηρήσεις και αντιστοιχίες που επιχείρησαν.

4) Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε στον τρόπο με τον οποίο η θεωρητική διάβασε την εκφώνηση - το ήμισυ του παντός, δηλαδή. ( Ε, όχι και δεύτερο βιβλίο, ρε θεωρητική!)

Η σειρά ήταν η εξής:
1) Ρίτσος - στη λογική της παράλληλης φθοράς πραγμάτων-ανθρώπων.
2) Καβάφης - στη λογική της μάταιης αντίστασης στη φθορά.
3) Παυλόπουλος,
4) Παυλόπουλος - στη λογική και τα δύο της αέναης προσπάθειας που δεν καταλήγει πουθενά
5) Καβάφης - στη λογική της ανάγκης να αντιμετωπιστεί η πραγματικότητα μέσα από την ποίηση.

Δεν ήταν ανάγκη, δηλαδή, Νίκο και Αλς, να αντιστοιχούν σε όλα τα ποιήματα της ύλης μας.

Ουφ! Πάντως, πραγματικά ήσασταν καταιγιστικοί και προσφέρατε και οπτικές στα ποιήματα που προφανώς ευσταθούν.

Συγχαρητήρια σε όλους!!!

ΥΓ.Περιττό να πούμε τι έπαθα ανοίγοντας μετά από μια μέρα το μπλογκ και βλέποντας τα σχόλια!

Ἅ λ ς είπε...

Διονύση,
ειναι αδικοοοοο...
μα γιατί;; αφου ταιριαζουν και αλλα..
και μετα απο αυτα ΝΙΚΟ δες οτι ο Ριτσος ειναι 1ος ο Καβαφης 2ος. Ειχα δικιο...και ο παυλοπουλος οκ τελικα και οι δυο ειχαμε δικιο..
ΚΑΙ ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΕΣ τον πρωην μαθητη σου,
ο αναγνωστακης ή ο εγγονοπουλος δηλωνει παραιτηση στο ποιημα του;;

ΥΓ: Την αλλη φορα να ειναι πιο σαφεις οι οδηγιες όχι να ζαλιζομαστε τσαμπα!χιχι Eξαιτιας αυτων δεν διαβασα λατινικα πριν και πρεπει να στρωθω τωρα.. αν και ειχε πλακα..

Ἅ λ ς είπε...

καλη χρονια Θεωρητικηηηη και καλή προοδο!!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Αλς,

Βρε, παιδί μου, τι άδικο είναι; Δε σου απένειμε η επιτροπή επαίνους και έπαθλο; Να το πάρουμε πίσω τώρα;;

Το είπα κι εγώ πως κάνατε και άλλες εύστοχες αντιστοιχίες πέρα από τις προβλεφθείσες. Πάντως για τον κεντρικό παράλληλο άξονα δε νομίζω ότι υπάρχει αμφισβήτηση.

Αν την επόμενη φορά είναι να το απολαύσω εξίσου, οι οδηγίες θα είναι ακόμα πιο ασαφείς:-) :-) :-)

Καλά λατινικά, θαλασσίτσα!

Νίκος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Κ. ΜΑΝΕΣΗ!!!ΤΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝΜΕ!!!ΧΑΧΑ!!!

Πρώτη φορά και ζαλάδα και απόλαυση;;;ΧΑΧΑΧΑ!!Άλλη μία πρωτιά,άλλο ένα βιβλίο που δικαιούμαστε!!ΧΑΧΑΧΑ!!!Μη σας πω ότι πρέπει να δείχνετε τα σχόλια στους μαθητές ως παραδειγμα ανάπτυξης της τεκμηριωμένης λογοτεχνικής κριτικής!!ΧΑΧΑ!!

Εσείς βαλατε το διαγωνισμό και έπρεπε να το φανταστείτε!!ΧΑΧΑ!!Μην διαμαρτύρεστε λοιπόν!!Θα πληρωσετε,θα πληρώσετε!!!

Ευχαριστώ εκ μέρους μου!!Πάντως δεν νομίζω ότι κονταροχτυπηθήκαμε!!ΧΑΧΑ!!Κάναμε μια δημιουργική συνδιαλλαγή απόψεων!ΧΑΧΑ!!

Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;;;;;;ΕΜΕΝΑ ΤΟ 2 ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΒΑΦΗ!!

Και έπρεπε να το κάνετε πιο ξεκάθαρο!!!Εξάλλου εμείς δεν είχαμε κάνει Ρίτσο και ούτε που μου πέρασε από το μυαλό!!Και δεν έχω διαβάσει και Ρίτσο μόνος μου!!

Να τις θέσετε στην υπηρεσία του μαθήματος τότε αφού ευσταθούν!!χαχαχαχα!!

ΥΓ:Φωτογραφία όταν το είδατε βγάλατε;;;;Η Ειρήνη και εγώ θα θέλαμε να την δούμε!!Από χτες την θέλουμε!!ΧΑΧΑΧΑ!!!Αιθέρα,νερό κάτι που χρειάστηκε να πάρετε για να ξεφύγετε από το σοκ με τον αριθμό των σχολίων;ΧΑΧΑΧΑ!!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

θεωρητική,

Εεε, ναι, καλώς ήρθες απ' το χωριό, καλή χρονιά!

Νίκος είπε...

Είναι άδικο γιατί ο Ένοχος κάνει αδικίες!!ΧΑΧΑ!!

Δεν έχω κάνει Ρίτσο για να ξέρω και μου ταιριάζει περισσότερο ο Καβάφης!!!!!

Δεν ξέρω αν ο Αναγνωστάκης δηλώνει παραίτηση αλλά ο Εγγονόπουλος δεν την εκφράζει με τίποτα!!

Συλληπητήρια για τα λατινικά!!Σε συμπονώ και συμπάσχω και κάποια στιγμή πρέπει να ακουληθησω το δρόμο σου!!ΧΑΧΑ!!

Νίκος είπε...

Τελικά για τον Αναγνωστάκη-Εγγονόπουλο ΠΟΙΟΣ έχει δίκιο;;;;

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Νίκο,

Άξιος, τέκνον μου, άξιος, χαλάλι και το υπέρ της ποιήσεως ξενύχτι που έκανες. Σου αξίζει, λοιπόν, απόψε μια βόλτα για καφέ με δύο καλούς φίλους.

...Ακόμα δεν έφυγες; ( Μα πού τα ξέρω;πού τα ξέρω;)

Άντε, φοιτητάκια, καλά να περάσετε.

Καλό βράδυ.

Νίκος είπε...

Ευχαριστώ!!ΧΑΧΑ!!Μόνο με δύο;;;;Έχει κάτι ο αριθμός;;Πιο πολλοί θα είμαστε!!ΧΑΧΑ!!

Ακόμα είμαι εδώ!!Δεν έχω τελειώσει όλες μου ακόμη τις "δουλειές"!!ΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

αχαχαχα διονυση οχιι τωρα που το ειπες δεν το παιρνεις πισω!!χιχιχι
Σε βλεπω να το σκεφτεσαι πολυ την επομένη για να βαλεις διαγωνισμο παλι :D
και επισης πρεπει στ' αληθεια να εισαι πολυ ζαλισμενος γιατι σε ρωταμε και εγω και ο νικος αν εχω τελικα δικιο για τον εγγονοπουλο-αναγνωστακη, αλλά δεν απάντησες ακόμη..:)) πες κάτι! ενα σχολιο περιμενουμε απο το στομα σου Μ. Δάσκαλε:))χοχο

ΝΙΚΟ;;;; ΑΙΣΧΟΣ!!! και μου λες πως εισαι ανωτερος απο εμας τους φιλολογους ενω δεν εχεις διαβασει ΠΟΤΕ τη σονάτα;;;μα ποτε;;;;; τς τς τς.. αδικαιολογητος.. χανεις!

Νίκος είπε...

Δεν θα το σκεφτεί απλά,θα το περάσει από την ελληνική γραφειοκρατεία!!ΧΑΧΑΧΑ!!!

Το ότι περιμένουμε απάντηση δεν σημαίνει ότι πρέπει να του δίνουμε και αέρα!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!

Απλά δεν έτυχε!!ΧΑΧΑΧΑ!!Και δεν είναι κριτήριο αυτό!!ΧΑΧΑΧΑ!!Θα τη διαβάσω κάποια στιγμή!!!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Αλς,

:-) Δεν είχα απαντήσει γιατί ήθελα να ξαναδιαβάσω στα σχόλια τις απόψεις που υποστηρίζατε.

Κοίτα: Νομίζω πως το δίλημμα δεν μπαίνει "ποιος απ' τους δυο παραιτείται". Υπάρχει και στα δύο η αντίφαση: Ενώ δηλώνουν κι οι δύο αδυναμία, τη δηλώνουν γράφοντας ποίημα για την εποχή του.

Πίκρα υπάρχει και στους δυο. Αν κάποιο ποίημα ("ποίημα" λέω, όχι ποιητής) βρίσκεται πιο κοντά στην παραίτηση, αυτό πιστεύω ότι είναι του Εγγονόπουλου, όπου δηλώνεται πως αυτή η εποχή δεν είναι εποχή για ποίηση και δικαιολογεί και την απουσία ποιημάτων τη στιγμή που ο Αναγνωστάκης δείχνει να αναζητά κάποιον που θα εκφράσει τη συντριβή.

Λοιπόν, λατινικά, επιτέλους!

Καλό βράδυ και πάλι.

Ἅ λ ς είπε...

Νικο θελω διπλα συγχαρητηρια..! :D

Διονυση,
τα ξαναδιαβαζεις;; χαρα στο κουραγιο σου λοιπον!! :))
Ναι μιλαμε παντα για τα 2 συγκεκριμενα ποιηματα οχι γενικά .

Διαβασα λατινικα καμια ωριτσα.. και μια πιο πριν. Εκλεισα για σημερα. Δεν τα μπορω και καθολουυυ....:/

Αντε καληνυχτααα:)

Νίκος είπε...

Δεν νομίζω!!ΧΑΧΑ!!Εγώ μιλούσα για ποιητές και όχι για ποιήματα!!Άρα δεν μου την έφερες!!ΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

ελα τωρα... δεκα φορες τα ειπαμε. Εδω σου έδωσα και στιχους απο τα συγκεκριμενα. Και στο κατω κατω απο ποτε ξερεις εσυ απεξω τον Αναγν και τον Εγγ. και τα εργα αυτων;;

εεεελαααα... ηττααααα! :P
δεν πειραζει μικρε. εχεις πολλα να μαθεις ακομη..χοχοοοχο

70 σχολια!!!!!!!!!!!!!!!!!

Νίκος είπε...

Τον Εγγονόπουλο δεν το ξέρω καλά,αλλά τον Αναγνωστάκη είναι σαν σου λέω εγώ για τον Σολωμό!!Γίνεται;;ΧΑΧΑΧΑ!!

Προτιμώ να πω ότι ήρθαμε ισοπαλία!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!Πράγματι έχω πολλά να μάθω από μια μεγάλη φιλόλογο που ακόμα είναι εν κρυπτώ!!ΧΑΧΑ!!!

71 σχόλια!!!!!

Ἅ λ ς είπε...

αχαχαχαχαχα μεσα στο κοπλιμεντο για να δεχτω την ισοπαλια;;
σε τα μας;; τεσπα..... αντε νικησα αλλα επειδη εισαι μικρος ας πουμε οτι ηρθαμε ισοπαλια...

bonne noteeee

Ἅ λ ς είπε...

Buona notte μαλλον!!!:/

αντε καληνυχτα τελοσπαντων!!!

Νίκος είπε...

Δεν θεωρώ την αλήθεια κοπλιμέντο!!ΧΑΧΑΧΑ!!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΟΟΟΟΟΟΣ!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!
Καλύτερα να παραδεχθώ ότι έχασα!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

Buenos dias!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

Πώς τη μιλώ την ισπανική πως τη μιλώ!!ΧΑΧΑ!!

Ανώνυμος είπε...

Χαιρετώ την όμορφη παρέα!!!!!

Καλή Χρονιά σε όλους!!!!!!

Πολύ δυναμικά μπαίνει το ιστολόγιό μας(το -μας- είναι κάπως καταχραστικό) στο 2012!!!! 74 σχόλια;;; Μπράβο θηρία μου!!!

Δυστυχώς δεν πρόλαβα το διαγωνισμό...:(
...Δεν πειράζει,όμως,ξαναδιάβασα τα ποιηματα και πετυχα 3.κάτι είναι και αυτό....

Καλή συνέχεια!!!

ΥΓ. Κ. Μάνεση ελπίζω ότι έπονται και άλλα κουίζ...;)

minnie

Νίκος είπε...

Αλκμήνη λάθος!!75 σχόλια!!ΧΑΧΑ!!Δυστυχώς δεν νομίζω ότι θα ξανακάνει!!ΧΑΧΑ!!Πήγαινε ο κ. Ένοχος για κουιζ και βγήκε χρεωκοπημένος!!ΧΑΧΑΧΑ!!

Ανώνυμος είπε...

* καταχρηστικό

minnie

Διονύσης Μάνεσης είπε...

minnie,

Καλή χρονιά και δυναμική και για σένα - εσείς το χρειάζεστε, όχι το ιστολόγιο.

Η κριτική επιτροπή συνεδρίασε και αποφάσισε ομοφώνως πως σου αξίζει και σένα ένα αντίτυπο 1) για την ειλικρίνειά σου ( 3 στα 5) και 2) για τη διάθεση να τα ψάξεις, αν και η ... κούρσα είχε τελειώσει.

( κάποιος μόνο να μου δανείσει ένα ποσόν...)

Νίκος είπε...

Η ΗΑ ευχαριστως θα δανειζε ένα ποσο για την Αλκμήνη(που έχει τάσης προσχώρησης)αλλά δυστυχώς υπάρχουν μειωμένα έσοδα και ίσα ίσα που φτανουν για τις αναγκες του κομματος!!Ελπίζω να μας καταλαβαίνετε!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!

Ἅ λ ς είπε...

νικοοοοο,
το ξερεις οτι μιλας στο ονομα της ΗΑ και δε με ρωτας καν ε;; θα αποχωρισω..
να κι αλλη καταχρηση μιας κι έγινε λογος...!

Μπραβο minnie!!! δινω εγω ποσο!!! ειμαι μεγαλοψυχη οχι σαν μερικους μερικους...

80 σχολια ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΙΚΟ θα μου χαλασεις την στρογγυλοποιηση!
(ο αλλοι μπορειτε να πειτε κατι αν θελετε...- ναι λες και μου ανηκει το μπλογκ-:D)

Νίκος είπε...

Μα τα ταμεία είναι άδεια!!!Καλά,καλά θα εξοικονομήσουμε ένα ποσό!!!Μην φωνάζεις αντιπρόεδρε!!Αλλά δεν θα αποχωρίσεις!!!ΧΑΧΑ!!Απλά εκείνη τη σιτγμή βιαζόμουν και δεν πρόλαβα να σε συμβουλευτώ!!XAXA!!Και δεν είναι κατάχρηση!!ΧΑΧΑ!!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΟΣ;;;;Ανακοινώνω ότι η ΗΑ θα καλύψει τα έξοδα του επόμενου κουιζ!!ΧΑΧΑΧΑ!!Ρεύμα κτλ!!ΧΑΧΑ!!

Νίκος είπε...

ΥΓ:Δεν χάλασα την στρογγυλοποίηση!!ΧΑΧΑ!!

Ανώνυμος είπε...

Νίκο,

καμία τάση προσχώρησης στην ΗΑ δεν έχω!!!!

Αλς σε ευχαριστώ και μόνο για τη σκέψη σου...!!!

κ. Μάνεση δεν χρειάζεται να ξεπαραδιαστείτε θα δανειστώ το βιβλίο από τη θεωρητική...:p

Συγγνώμη που χάλασα την στρογγυλοποίηση,αλλά είμαι σίγουρη πως ο Νίκος θα απαντήσει!!!

minnie

Νίκος είπε...

Θα τα πούμε από κοντά!!ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

ΥΓ:Κανονικά θα σου έλεγα ότι η πολλή σιγουριά τρώει τον αφέντη αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έχεις δίκιο!!!ΧΑΧΑ!!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Παιδιά,

Με τόση όρεξη για κουβέντα θα πιστέψω ότι θέλετε να ανοίξουμε νωρίτερα το σχολείο!

Νίκος είπε...

Ή το πανεπιστήμιο!!ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

Ἅ λ ς είπε...

Ναι διονυση,
δεν εχουμε προβλημα να ανοιξεις το σχολειο νωριτερα...οσο για τα πανεπιστημια ουτε κουβεντα...!

minnie,
μαρεσε η σιγουρια σου για την απαντηση του νικου..αχαχαχα

Νίκος είπε...

ΠΟΙΑ ΧΑΛΑΕΙ ΤΩΡΑ ΤΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ;;;;;

Ειρήνη ξέρει όμως τι έχει να περιμένει!!!ΤΡΟΜΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!ΜΠΟΥΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!