Παιδιά, χαθήκαμε.
Τη σταδιακή ερήμωση των τάξεων ήρθε να σφραγίσει και η σημερινή κι αυριανή απεργία κι έτσι δεν προλάβαμε καλά καλά να χαιρετηθούμε.
Σας θυμίζω ότι το ιστολόγιο ή το e-mail περιμένει,
μέχρι και την τελευταία μέρα, τις απορίες σας.
Όσοι δεν ήσαστε στην τάξη, όπου σχολιάσαμε τους τύπους των ερωτήσεων της εξέτασης του μαθήματος της λογοτεχνίας, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στις παλιότερες αναρτήσεις αυτού του ιστολογίου, όπου δίνονται κάποια στοιχεία. Διαβάστε τα και μετά ρωτήστε ό,τι θέλετε.
Για την 1η ερώτηση: http://logotexniakatefthinsis.blogspot.com/2009/03/blog-post_27.html
Για τη 2η και 3η: http://logotexniakatefthinsis.blogspot.com/2009/04/2-3.html
Σας εύχομαι καλή βδομάδα,
με πολλή αλλά και ήρεμη προσπάθεια και δουλειά.
17 σχόλια:
κ. Μάνεση ελπίζω από τη μέρια μου να βάλουν πεζό κείμενο φέτος, όπου φαίνεται ποιος έχει πραγματικά κοπιάσει όλη τη χρονιά ή έστω τον Κρητικό.
Είναι κοροϊδία να βάζουν 9 στίχους (βλέπε "Ο Ελεγκτής") και να γράφουν μαθητές αστρονομικούς βαθμούς, ενώ δεν έχουν καμμία σχέση με το αντικείμενο.
Εύχομαι σε όλους και σε όλες καλή τύχη και να περάσουν στη σχολή της επιλογής τους.
syla,
κανεις λαθος αν νομιζεις πως ο ελεγκτης ηταν ευκολος περσι...
ολοι ελεγαν θα πεσει κρητικος και οι μισοι ηταν αδιαβαστοι. Υπηρχε και η ωραια ερωτηση για τον τιτλο που επρεπε να γραψεις τρεις σειρες και επιανε 20 μοναδες.
Πιστεψε με οποιος ειναι διαβασμενος φαινεται ο,τι κειμενο κι αν πεσει... Ο τροπος που ο καθενας παραθετει τη γνωμη του φανερωνει αν εχει νιωσει το κειμενο ή όχι.........
αλλα ενταξει οπως ειπαμε και σε αλλη αναρτηση εδω μεσα, κανεις απο τους εξω δεν μπορει να καταλαβει τι περασε ο μαθητης που εδινε ακομη και εσεις εμας ή εμεις εσας...
καλες επιτυχιες σε ολους!!!!*
Δεν πολυκαταλαβαίνω τι θες να πεις αλλά θα επαναδιατύπωση τη θέση μου:
το να εξετάζεις τους μαθητές σε 9 στίχους από μία τόσο μεγάλη ύλη όσο η περσινή για μένα είναι τρομερά άδικο με την έννοια ότι ένας μαθητής που είχε εντρυφήσει στα μεγάλα κείμενα (Βιζυηνού, Παπαδιαμάντη, Δούκα μπορεί να έγραψε το ίδιο ή και λιγότερο με κάποιον άλλον ο οποίος έτυχε το προηγούμενο βράδυ να ρίξει μια ματιά στον Σαχτούρη.
Εγώ θεωρούσα πέρυσι πως ο Σαχτούρης υπήρχε στην ύλη για να έρθουν απλά οι μαθητές σε επαφή με τον υπερρεαλισμό τον οποίον υπηρέτησε ο Σαχτούρης.
Με άλλα λόγια, ειδικά πέρυσι σε σπάνιες περιπτώσεις επαληθεύτηκε το συνολικό διάβασμα ενός μαθητή στο βαθμό που έγραψε.
Αυτά.
Εγώ δίνω φέτος και το μόνο που ελπίζω είναι τα θέματα να είναι σαφή. Κατά τα άλλα ας βάλουν και το Κονιάκ ή την Πολυδούρη.
Καλό απόγευμα.
syla,
οποιος διαβασε στα "πεταχτα" το κειμενο περσι δν εγραψε καλα... πολλοι φιλοι μου την πατησαν...
εγω παλι πιστευω οτι τα κειμενα ειναι πιο ευκολα απο τα ποιηματα. Ειδικα τα μεγαλα...
Επισης, εγω ηθελα κρητικο ενω αλλοι οχι!
ειδες; ειναι τελειως υποκειμενικο...
παγιδες κρυβονται παντου, απλα στα μεγαλα κειμενα μπορεις να πιαστεις απο παντου, εχεις επιλογες και λυσεις ενω στα μικρα οχι...
καλο απογευμα και καλο διαβασμα!!
Sylas,
Ας μην το πολυσκεφτόμαστε το τι θα βάλουν, τι είναι καλό και τι είναι κακό. Μην ξεχνάς ότι σ' αυτές τις εξετάσεις προκύπτει πάντα μία κατάταξη βαθμολογική. Όταν τα θέματα είνα καλά, οι βάσεις ανεβαίνουν, στην αντίθετη περίπτωση κατεβαίνουν. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, οι πρώτοι είναι πρώτοι, οι δεύτεροι δεύτεροι κοκ.
Άλλωστε, μπορεί τα θέματα, όπως θα τεθούν, ακόμα και σε ένα κείμενο/ποίημα 9 γραμμών, να δυσκολέψουν τους υποψήφιους. Είναι πολύ σχετικά όλα.
Σημασία έχει η δική σου σωστή προετοιμασία. Ελπίζω πως την έχεις κάνει και πως ...η δόξα σε περιμένει!
Να είσαι καλά. Καλή δύναμη στην τελική σου ευθεία.
Αλς,
Η τάξη "σου" σε ευχαριστεί πολύ:-))
:)
τελικα τα δικα μας θεματα τι ηταν?εσυ που εζησες πολλες εξετασεις θα ξερεις... εμενα μου φανηκαν υπουλα!!:/ αλλα μαρεσαν, για τους καλα διαβασμενους που λεμε! Αν και νομιζω παντα ετσι πρεπει να ειναι...
Οι αίθουσες άρχισαν να αδειάζουν?Μπορώ να πώ οτι είχαν αργήσει κιόλας..Έτσι είναι.Πάντα φυλάς τις απουσίες για το τέλος στην τρίτη λυκείου.Εύχομαι ειλικρινά μέσα απ΄την καρδιά μου καλή τύχη στα παιδιά και μη παιδιά που δίνουν εξετάσεις στοχεύοντας σε ένα καλύτερο μέλλον.Αν και με τα σημερινά θλιβερά γεγονότα το μέλλον της χώρας μας αμαυρώνεται ακόμη περισσότερο...Κανένας δεν έχει το δικαίωμα οσο κι αν νοιώθει απογοήτευση ή απειλή να αφαιρεί ανθρώπινες ζωές!Για ποιά δημοκρατία μιλάμε,ποιό ελληνικό κράτος??Δηλαδή πόσο ακόμα πρέπει να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να διαμαρτυρηθούμε ως πολίτες,Έλληνες,άνθρωποι?Είναι σαν να εχει χτυπήσει κουδούνι κινδύνου στη χώρα.Γι'αυτό τόσοι νέοι άνθρωποι κάθε μέρα βρίσκουν την διέξοδο στο εξωτερικό και ρίχνουν μαύρη πέτρα πίσω..Συγνώμη αν σας προσέβαλα με κάποιο τρόπο ή σας χάλασα τη διάθεση με όσα γράφω αλλά είναι τόση η λύπη και η απογοήτευση που ήθελα κάπως να την εκφράσω..Ευτυχία,Πάτρα
Mήπως υπάρχουν πουθενά απαντήσεις για τις ερωτήσεις του ΚΕΕ στον Κρητικό; (http://www.kee.gr/attachments/file/2488.pdf)
Έχω φάει τον κόσμο, και δεν έχω το βιβλίο του ΕΟΣΚ ... :(
Βαγγέλης
Αλς,
Πέρυσι τα είχαμε θεωρήσει (...ειδήμονες και μη) "καλά" τα θέματα, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το αδίδακτο ήταν συζητήσιμο και δυσκόλεψε λίγο.
Ευτυχία,
Με κανένα τρόπο δεν πρόσβαλες κανένα και η απογοήτευσή σου ( για να μην πούμε απελπισία ή απόγνωση) είναι και δική μας. Μέρες σαν τη χτεσινή δε χτυπάνε, νομίζω, καμπανάκι κινδύνου. Μας δίνουν γερά χαστούκια, γιατί κάνουμε τόσον καιρό πως δεν ακούμε τα καμπανάκια..
Μόνο αν τις δεις ως αφορμές στοχασμού, ανάλυσης, κριτικής, αποφάσεων και αποφάσεων αλλαγών μπορείς ίσως να τολμήσεις να δεις μια σπιθίτσα ελπίδας.
Ας πεισμώνουμε. Για το καλό. Γι' αυτό που θα θέλαμε να υπάρχει. Κι ας ριχνόμαστε με πάθος στην προσπάθεια ( έστω και ουτοπικά) να το προσεγγίζουμε.
Ευχαριστούμε για τη σκέψη σου και την ανάγκη σου να τη μοιραστείς μαζί μας.
Βαγγέλη,
Απαντήσεις για τις ερωτήσεις του ΚΕΕ κυκλοφορούν και στο εμπόριο.
( Στο ίντερνετ δεν ξέρω, δεν έχω δει.) Ωστόσο, κι εμείς εδώ είμαστε. Αν έχεις κάποιες απορίες, θα προσπαθήσουμε να στις καλύψουμε.
Καλή δουλειά.
ΟΚ, ευχαριστώ, τελικά τις βρήκα. Αν μπορείτε κύριε Μάνεση απαντήστε μου και για άλλο ένα θέμα που με "βασανίζει" τώρα τελευταία, ειδικά αφού ο Κρητικός είναι sos.
Στο σχολείο μας έχουν πει ότι η εξιδανίκευση του έρωτα, του θανάτου, της γυναίκας είναι στοιχεία (νεο)κλασσικισμού, με την έννοια ότι κάποια στοιχεία ανάγονται στην Ιδέα, την απόλυτη έκφρασή τους, όπως έκανε ο Πλάτωνας, ενώ στο φροντιστήριο τις εξιδανικεύσεις αυτές τις έβαλε η καθηγήτριά μας στα ρομαντικά στοιχεία. Είπα και στους δυο καθηγητές την αντίθετη άποψη, και ο καθένας εμμένει στη δική του, και μάλιστα η καθηγήτρια του φροντ είπε ότι είναι άλλη μια φορά που ο ιδιωτικός τομέας αναδεικνύεται ανώτερος του δημοσίου.
Εγώ βασικά περισσότερο πείθομαι από την άποψη του καθηγητή του σχολείου, αλλά επειδή δεν είμαι και εντελώς σίγουρος θα ήθελα και την άποψή σας, αφού βλέπω ότι έχετε κάνει φοβερή δουλειά στο μάθημα...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Βαγγέλης
(Και κάτι άλλο... πρέπει να μάθουμε τα σχόλια του σχ. βιβλίου που λένε ότι ο τάδε στίχος εντοπίζεται και σε άλλα έργα του Σολωμού, πχ carmen speculare, ερωτόκριτος κα.. Ξέρω ότι πρπ να μαθαίνουμε καλά τα σχόλια του σχολικού, αλλά αυτά είναι πάρα πολλά, και νομίζω ότι δεν προσφέρονται και για ερώτηση)
Βαγγέλη,
Θα σε απογοητεύσω: Έτσι, από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία που επιλέγει να βάλει το θέμα ο καθηγητής σου στο σχολείο, μπορεί κανείς να πει ότι έχει δίκιο. Είναι στοιχείο κλασ(σ)ικισμού η εξιδανίκευση "με την έννοια ότι κάποια στοιχεία ανάγονται στην Ιδέα, την απόλυτη έκφρασή τους, όπως έκανε ο Πλάτωνας(...)"
Από την άλλη, οι εξιδανικεύσεις, το απόλυτο και το υπερβολικό βρίσκονται στον πυρήνα της ρομαντικής ποίησης.
Σαφώς μπορείς να τα πεις και τα δύο - με την προϋπόθεση πάντα πως στην πρώτη περίπτωση, του κλασικισμού, θεωρείς την εξιδανίκευση κάτω από το συγκεκριμένο και περιορισμένο πρίσμα που το έβαλε ο καθηγητής σου. ( Κι εδώ είναι μεγάλη συζήτηση σχετικά με το αν ο Σολωμός τα τοποθετεί έτσι.)
Για τις εξετάσεις, εννοείται πως αν σου θέσουν το ερώτημα "εντοπίστε στοιχεία χαρ/κά ρομαντισμού στο ποίημα", το συμπεριλαμβάνεις.
Γενικότερα, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ο Σολωμός συνομιλεί περισσότερο με το ρομαντισμό, η δε επιρροή στον Κρητικό είναι εμφανής και διακριτή σε πολλά σημεία.
Τώρα, για να ελαφρύνουμε και λιγάκι, νομίζω πως πρέπει να καλέσουμε την καθηγήτριά σου, του φροντιστηρίου, σε μονομαχία. Αυτές οι θεωρήσεις τύπου ΠΡΟ ΠΟ
(ιδιωτικός τομέας vs δημόσιος, σημειώσατε 12Χ...) μου φαίνονται ευχάριστες μόνο στο επίπεδο του χιούμορ..
Όσο για τις υποσημειώσεις, όσες εμπίπτουν στο θέμα της διακειμενικότητας και των επιρροών, φοβάμαι πως καλό θα ήταν να τις ξέρει ένας υποψήφιος που στοχεύει ψηλά. Χωρίς τη βοήθεια των υποσημειώσεων θα μπορέσεις, π.χ, να εντοπίσεις στίχους παρμένους ή επηρεασμένους από τον Ερωτόκριτο;
(Εγώ στο βιβλίο μου τους έχω χρωματίσει με ξεχωριστό χρώμα, για να τους θυμάμαι πιο εύκολα!..)
Ούτως ή άλλως, πιστεύω πως θα σας βάλουν πιο απλά πράγματα απ' αυτά που ρωτάς. Γνώμη μου πως δεν πρέπει να αγχώνεσαι, άλλωστε διακρίνω καλό επίπεδο και δυνατότητες...
Λοιπόν, καλό βράδυ, καλή συνέχεια, καλές επιτυχίες!
Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ! Μακάρι όλοι οι καθηγητές να έπαιρναν τη δουλειά τους τόσο σοβαρά, και να την αγαπούσαν όσο εσείς.. Χίλια ευχαριστώ και πάλι!
Βαγγέλης
Βαγγέλη,
Ευχαριστώ, δεν είναι και για επαίνους, πάντως. Εύχεσαι τα αυτονόητα...( Να σημειώσω και την ευγένειά σου ή θα το θεωρήσεις απλλή κίνηση ανταπόδοσης;)
Καλό διάβασμα.
Δημοσίευση σχολίου