Λοιπόν, όπως είπαμε και στην τάξη, μια και πια πλησιάζει ο καιρός των πανελλαδικών, από σήμερα θα αρχίσουμε να κάνουμε αναρτήσεις πιο χρήσιμες για τις εξετάσεις.
Σταδιακά, θα δούμε τι ερωτάσθε σε καθένα από τα πέντε θέματα, ώστε να μπορείτε όσο το δυνατόν να εξασφαλίζετε την πληρότητα της απάντησής σας.
Θυμίζουμε τα κείμενα - θέματα όλων των ετών:
Θυμίζουμε τα κείμενα - θέματα όλων των ετών:
2000: Γ. Ρίτσος, Η Σονάτα του σεληνόφωτος ( στ. 1-43 – 215-+επίλογος)
2001: Γ. Ιωάννου, Το Γάλα.
2002: Σ. Δούκας, Ιστορία ενός αιχμαλώτου.
2003: Γ. Βιζυηνός, Το αμάρτημα της μητρός μου.
2004: Ο. Ελύτης, Μικρή Πράσινη θάλασσα.
2005: Κ. Καβάφης, Ο Δαρείος.
2006: Α. Παπαδιαμάντης, Όνειρο στο κύμα.
2007: Γ. Ρίτσος, Η Σονάτα του Σεληνόφωτος( στ. 44 - 100 )
2008: Κ. Καβάφης, Καισαρίων.
2001: Γ. Ιωάννου, Το Γάλα.
2002: Σ. Δούκας, Ιστορία ενός αιχμαλώτου.
2003: Γ. Βιζυηνός, Το αμάρτημα της μητρός μου.
2004: Ο. Ελύτης, Μικρή Πράσινη θάλασσα.
2005: Κ. Καβάφης, Ο Δαρείος.
2006: Α. Παπαδιαμάντης, Όνειρο στο κύμα.
2007: Γ. Ρίτσος, Η Σονάτα του Σεληνόφωτος( στ. 44 - 100 )
2008: Κ. Καβάφης, Καισαρίων.
Σήμερα θα ασχοληθούμε μόνο με τον τύπο της πρώτης ερώτησης, που βαθμολογείται με 15 μονάδες. Σύμφωνα, λοιπόν, με το Π.Δ 246/98, άρθρο 18, η ερώτηση αυτή αναφέρεται
- στο συγγραφέα του έργου και
- σε γραμματολογικά στοιχεία που προκύπτουν άμεσα ή έμμεσα απ' το κείμενο.
Τι ζητήθηκε κάθε χρονιά:
Εννοείται, βασική προϋπόθεση να μην αποστηθίσετε αλλά να κατανοήσετε καλά το υλικό αυτό, αφού σας ζητάνε να εντοπίζετε στοιχεία του μέσα στο κείμενο.
Συμβουλή: α) Διαλέξτε τα πιο χαρακτηριστικά αποσπάσματα. β) Παρόλο που δε σας ζητείται, στηρίξτε, αιτιολογήστε σύντομα, τις επιλογές σας.
Έχετε υπόψη σας ότι είναι η πιο σύντομη από τις πέντε απαντήσεις. Μην σκέφτεστε πονηρά, αν διαπιστώσετε ότι απαντιέται πολύ εύκολα, μη νομίζετε πως υπάρχει κάποια παγίδα. Μην κάνετε περιττές αναλύσεις. Η πολλή δουλειά σάς περιμένει στις επόμενες ερωτήσεις.
Προσοχή: Πολλές φορές οι ερωτήσεις είναι έτσι διατυπωμένες ώστε να παραπέμπουν κατευθείαν σε κάποιο σημείο της εισαγωγής του βιβλίου. Αν το θυμόσαστε, και εύστοχα θα απαντήσετε και την εκτίμηση του βαθμολογητή θα κερδίσετε. Παράδειγμα: 2003, Βιζυηνός: Η πρώτη ερώτηση ξεκινάει " Από πού αντλεί το αφηγηματικό του υλικό ο Γ. Βιζυηνός(…)" Στην εισαγωγή της σελίδας 122, στην τελευταία παράγραφο, αναφέρεται: " Το αφηγηματικό του υλικό αντλημένο από…". Είναι ηλίου φαεινότερον σε ποιο σημείο μάς οδηγεί η διατύπωση της ερώτησης..
Αυτά. Θα συνεχίσουμε και με τις υπόλοιπες ερωτήσεις.
2000: Εντοπισμός στοιχείων θεατρικού έργου ποιήματος και λειτουργία τους
2001: Δίνονται 3 χαρακτηριστικά της γραφής του Γ.Ι και ζητείται ο εντοπισμός τους.
2002: Ζητείται το ιστορικό πλαίσιο του αποσπάσματος με τέσσερα παραδείγματα από το κείμενο.
2003: Ζητούνται οι πηγές του αφηγηματικού υλικού του Γ.Β, με τρία παραδείγματα από το απόσπασμα.
2004: Δίνονται 5 χαρακτηριστικά της γραφής του Ο.Ε και ζητείται ο εντοπισμός τους.
2005: Ζητούνται 5 παραδείγματα της ιστορικότητας του ποιήματος.
2006: Δίνεται 1 χαρακτηριστικό της γραφής του Α.Π και ζητούνται πέντε παραδείγματα από το απόσπασμα.
2007: Δίνονται 4 χαρακτηριστικά της ποίησης του Γ.Ρ και ζητούνται δύο π.χ για το καθένα
2008: Δίνονται 3 χαρακτηριστικά της ποίησης του Κ.Κ και ζητείται ο εντοπισμός τους με δύο π.χ για το καθένα
Συνήθως, δηλαδή, έως πάντα, δίνονται ή ζητούνται κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να εντοπιστούν και στο προς εξέταση απόσπασμα.
Εδώ πρέπει να αξιοποιήσετε υλικό από 1) τα εισαγωγικά σημειώματα, 2) τα βιογραφικά στοιχεία, 3) τα σχόλια του σχολικού σας βιβλίου.
2001: Δίνονται 3 χαρακτηριστικά της γραφής του Γ.Ι και ζητείται ο εντοπισμός τους.
2002: Ζητείται το ιστορικό πλαίσιο του αποσπάσματος με τέσσερα παραδείγματα από το κείμενο.
2003: Ζητούνται οι πηγές του αφηγηματικού υλικού του Γ.Β, με τρία παραδείγματα από το απόσπασμα.
2004: Δίνονται 5 χαρακτηριστικά της γραφής του Ο.Ε και ζητείται ο εντοπισμός τους.
2005: Ζητούνται 5 παραδείγματα της ιστορικότητας του ποιήματος.
2006: Δίνεται 1 χαρακτηριστικό της γραφής του Α.Π και ζητούνται πέντε παραδείγματα από το απόσπασμα.
2007: Δίνονται 4 χαρακτηριστικά της ποίησης του Γ.Ρ και ζητούνται δύο π.χ για το καθένα
2008: Δίνονται 3 χαρακτηριστικά της ποίησης του Κ.Κ και ζητείται ο εντοπισμός τους με δύο π.χ για το καθένα
Συνήθως, δηλαδή, έως πάντα, δίνονται ή ζητούνται κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να εντοπιστούν και στο προς εξέταση απόσπασμα.
Εδώ πρέπει να αξιοποιήσετε υλικό από 1) τα εισαγωγικά σημειώματα, 2) τα βιογραφικά στοιχεία, 3) τα σχόλια του σχολικού σας βιβλίου.
Εννοείται, βασική προϋπόθεση να μην αποστηθίσετε αλλά να κατανοήσετε καλά το υλικό αυτό, αφού σας ζητάνε να εντοπίζετε στοιχεία του μέσα στο κείμενο.
Συμβουλή: α) Διαλέξτε τα πιο χαρακτηριστικά αποσπάσματα. β) Παρόλο που δε σας ζητείται, στηρίξτε, αιτιολογήστε σύντομα, τις επιλογές σας.
Έχετε υπόψη σας ότι είναι η πιο σύντομη από τις πέντε απαντήσεις. Μην σκέφτεστε πονηρά, αν διαπιστώσετε ότι απαντιέται πολύ εύκολα, μη νομίζετε πως υπάρχει κάποια παγίδα. Μην κάνετε περιττές αναλύσεις. Η πολλή δουλειά σάς περιμένει στις επόμενες ερωτήσεις.
Προσοχή: Πολλές φορές οι ερωτήσεις είναι έτσι διατυπωμένες ώστε να παραπέμπουν κατευθείαν σε κάποιο σημείο της εισαγωγής του βιβλίου. Αν το θυμόσαστε, και εύστοχα θα απαντήσετε και την εκτίμηση του βαθμολογητή θα κερδίσετε. Παράδειγμα: 2003, Βιζυηνός: Η πρώτη ερώτηση ξεκινάει " Από πού αντλεί το αφηγηματικό του υλικό ο Γ. Βιζυηνός(…)" Στην εισαγωγή της σελίδας 122, στην τελευταία παράγραφο, αναφέρεται: " Το αφηγηματικό του υλικό αντλημένο από…". Είναι ηλίου φαεινότερον σε ποιο σημείο μάς οδηγεί η διατύπωση της ερώτησης..
Αυτά. Θα συνεχίσουμε και με τις υπόλοιπες ερωτήσεις.
5 σχόλια:
σ' ευχαριστώ Διονύση για τις ευχές σου. κι εσύ ότι επιθυμείς. έχεις δίκιο. ο Παρθενώνας είναι πολύ ομορφότερος χωρίς τα ελικόπτερα.
συγχαρητήρια γι' αυτό που ξεκινάς εδώ. μπράβο και καλό κουράγιο.
Γεια σας, γεια σας.
Σήμερα λοιπόν αρχίσαμε τις επαναλήψεις.
Μπήκαμε στην e-τάξη σας και κάναμε ένα τέλειο και κατατοπιστικότατο μάθημα.
Πολύ καλή και η ιδέα σου Διονύση να πιάσεις τα θέματα με τη σειρά. Αποδίδει θαυμάσια.
Πότε θα συνεχίσετε με την επόμενη ερώτηση;
evlahos,
Σ' ευχαριστώ πολύ, Βαγγέλη.
Χρυσομυγάκια,
Θα συνεχίσουμε, Λίτσα, οσονούπω. Μου το ζήτησαν τα παιδιά αυτό με τις ερωτήσεις, αλλά κι εγώ νομίζω πως βοηθάει να έχουν μια καθαρότερη εικόνα πηγαίνοντας για τις εξετάσεις.
Κυριε, πολυ κατατοποιστικες οι οδηγιες για τις απαντησεις...
Ειλικρινα δινουν πολυτιμες κατευθυντηριες γραμμες...
Αχ!Τι θα καναμε χωρις εσας?
Αναμενω με προσμονη κ επομενες αναρτησεις!
Μεχρι τοτε καλη ξεκουραση κ κάλο Πασχα!!!
: - )
ΒΙΒΙΑΝ
Βίβιαν,
Μακάρι να βοηθήσουν. Θα δώσουμε στοιχεία για όλες και θα τα πούμε και στην τάξη τις τελευταίες βδομάδες.
Καλό διάβασμα, ήρεμο και...ψηλά το κεφάλι! :-)
Δημοσίευση σχολίου