Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

Για την 4η ερώτηση


Προχωράμε σήμερα στην 4η ερώτηση, αφού θυμίσουμε πάλι τα κείμενα - θέματα όλων των προηγούμενων ετών:

2000: Γ. Ρίτσος, Η Σονάτα του σεληνόφωτος ( στ. 1-43 – 215-+επίλογος)
2001: Γ. Ιωάννου, Το Γάλα.
2002: Σ. Δούκας, Ιστορία ενός αιχμαλώτου.
2003: Γ. Βιζυηνός, Το αμάρτημα της μητρός μου.
2004: Ο. Ελύτης, Μικρή Πράσινη θάλασσα.
2005: Κ. Καβάφης, Ο Δαρείος.
2006: Α. Παπαδιαμάντης, Όνειρο στο κύμα.
2007: Γ. Ρίτσος, Η Σονάτα του Σεληνόφωτος( στ. 44 - 100 )
2008: Κ. Καβάφης, Καισαρίων.




4η ερώτηση

Βαθμολογείται με 25 μονάδες. Σύμφωνα με το Π.Δ 246/98, άρθρο 18, η ερώτηση αυτή αναφέρεται σε σχολιασμό ή σύντομη ανάπτυξη (μεγέθους 1-2 παραγράφων) πάνω σε επιλεγμένα χωρία του κειμένου.

Τι ζητήθηκε κάθε χρονιά:
2000
: Σχολιασμός στάσης προσώπου.
2001: Σχολιασμός χωρίου.
2002: Σχολιασμός περιεχομένου χωρίου.
2003: Σχολιασμός στάσης προσώπου.
2004: Σχολιασμός περιεχομένου χωρίου.
2005: Σχολιασμός περιεχομένου χωρίου.
2006: Σχολιασμός χωρίου.
2007: Σχολιασμός χωρίου.
2008: Σχολιασμός χωρίου.

Θετικά στοιχεία για την απάντηση θεωρούνται: η ικανότητα πρόσληψης και ερμηνείας, η αποδεικτική ικανότητα, η σαφήνεια, η πληρότητα.
Αρνητικά: η εκζήτηση, η φλυαρία, οι αοριστολογίες, οι ωραιολογίες, η περιφερειακή ανάπτυξη σε βάρος του ζητουμένου, τα άσχετα στοιχεία.
Ας θυμόσαστε ότι ο σχολιασμός εστιάζει στο επίπεδο του περιεχομένου.


Συμβουλές

* Δομήστε όσο καλύτερα μπορείτε την απάντησή σας. Φροντίστε για τη ροή και τη λογική αλληλουχία της.

* Θυμηθείτε πως το επιλεγμένο χωρίο αποτελεί μέρος του συνολικού έργου και εντάσσεται στη γενικότερη στοχοθεσία του, την οποία γνωρίζετε (και) από τα εισαγωγικά σημειώματα.

* Την τεκμηρίωσή σας μπορείτε να την υποστηρίζετε και με τα στοιχεία του γραμματολογικού υλικού που γνωρίζετε.

* Εντοπίστε, αν είναι δυνατό, το θεματικό κέντρο και μεταφέρετέ το στο κέντρο της ανάλυσής σας.

* Κάνετε αναφορά στα εκφραστικά και αφηγηματικά μέσα μόνο υποστηρικτικά, επικουρικά. Δεν είναι απαραίτητη.

* Στην ανάλυση/ερμηνεία συμπεριφορών/χαρακτήρων των προσώπων συνεκτιμήστε τα σταθερά τους χαρακτηριστικά με ό,τι παρουσιάζουν τη δεδομένη στιγμή.

* Κάνοντας αναφορά στους στόχους του χωρίου ελέγξτε τους τόσο στο επίπεδο του έργου, της πλοκής, όσο και στο επίπεδο της ανάγνωσης.
Αν υπάρχουν απορίες, παρατηρήσεις, εδώ είμαστε!

3 σχόλια:

annboukou είπε...

Παρακολουθούμε με τους μαθητές μου το ιστολόγιο του Λυκείου σας, που αποτέλεσε πηγή άντλησης υλικού αλλά και έμπνευσης για το αφιέρωμα στο Ρίτσο και παρόλο που φέτος δεν διδάσκω πια λογοτεχνία στο Λύκειο, αλλά στην Γ γυμνασίου, βρήκα πραγματικά χρήσιμες τις συμβουλές και για τους νεαρότερους μαθητές μου. Προσπαθούμε κι εμείς να είμαστε "δημιουργικοί" (http://annboukou.blogspot.com/)

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Καλή σας επιτυχία
και συγχαρητήρια για την τόση και τόσο ποιοτική δουλειά σας. Όμορφο ταξίδι ξεκινήσατε. Θα περάσουμε από το ιστολόγιό σας να δούμε πώς πήγε.

肉圓不加大蒜Jason είπε...

cool!very creative!avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,情色