Η χτεσινή ερώτηση αφορούσε στην επίδραση της φεγγαροντυμένης στον Κρητικό. ( απ.4, στ.9 -απ.5-στ.4)
Αρχικά, "σαρώνοντας" το απόσπασμα συλλέγουμε τα στοιχεία. Ας πούμε:
Στοιχεία.
Ο ναυαγός
* 10 -11: έλκεται, μαγνητίζεται, "υπνωτίζεται"
* 13 -18: ανακαλεί μνήμες, ενδοσκοπεί, νιώθει στενή εξάρτηση
* 21- 22: φορτίζεται συναισθηματικά, ταράσσεται
* 23 - 27: κυριεύεται ολοκληρωτικά,
* 28 - 36: εξομολογείται, εκφράζεται, "ακουμπάει την ψυχή του"
* 37 - 38: ικετεύει, αναγνωρίζει την επιρροή της, τη δύναμή της
* απ.5, στ.3-4: απελπίζεται ( όταν η Φ. εξαφανίζεται), ελπίζει.
Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να συγκλίνουν σ'αυτό που ο ποιητής θεωρούμε πως είχε στόχο: Η φύση θα δοκιμάσει τον Κρητικό, ώστε να του δώσει τη δυνατότητα να μεταβάλει το ήθος του, να κερδίσει την ηθική λύτρωση, την κάθαρση, το αιώνιο.Στον άξονα αυτό η φεγγαροντυμένη, κυριεύοντάς τον ολοκληρωτικά τον αποδυναμώνει, τον αποπροσανατολίζει, του απορροφά κάθε δύναμη, τον αντιμάχεται. Κάτι ανάλογο που θα συμβεί στη συνέχεια και με το μαγικό ηχό.
Έτσι, καλό θα ήταν στο εισαγωγικό και επιλογικό κομμάτι της απάντησής σας να κάνετε αναφορά στο γενικότερο στόχο στον οποίο τείνουν τα επιμέρους στοιχεία της περιγραφής.
Παραθέτω ένα ενδεικτικό "κλείσιμο" από την εργασία της Βασιλικής Σκ.
" Το μεγαλείο της φεγγαροντυμένης έχει συνεπάρει ψυχικά τον Κρητικό, ο οποίος κατά τη διάρκεια της εμφάνισης της φεγγαροντυμένης ξεχνά την αγαπημένη του. Στα πλαίσια μιας δοκιμασίας, ο Κρητικός θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι ο αγώνας για την ευτυχία, την αιώνια δικαίωση και την ηθική κάθαρση και λύτρωση συνεπάγεται απώλειες και αποτυχίες που γεννούν τον πόνο. Καταλήγοντας , επομένως, παρουσιάζεται έμμεσα η αρνητική επίδραση της θεάς στον Κρητικό, προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της δοκιμασίας που είναι η απόκτηση εμπειριών και τελικά η λύτρωση και η παντοτινή ένωση."
15 σχόλια:
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΙΡΩ!
Ανώνυμε,
Ευχαριστούμε πολύ:-)
Ίσως η περισσότερο οργανωμένη και συγκροτημένη προσπάθεια ηλεκτρονικού μαθήματος που συνάντησα στο ελληνικό διαδίκτυο. Σας συγχαίρω για τη σκέψη, την πρόθεση και την υλοποίησή της! Θαύμασα και ζήλεψα τη συμμετοχή και την προσπάθεια των μαθητών σας. Είμαι συνάδελφος, ασχολούμαι χρόνια με τη λογοτεχνία και έτσι είμαι σε θέση να εκτιμήσω ιδιαίτερα την αποτελεσματικότητα του έργου σας στη διάθεση των παιδιών! Μαρία Κ.
Μαρία Κ.,
Σας ευχαριστούμε - οι μαθητές μου κι εγώ.
Αφού διδάσκετε λογοτεχνία, θα το καταλαβαίνετε ευκολότερα: Ένα
(όμορφο) μάθημα που θέλει το χρόνο του, το άπλωμά του, την προσέγγιση, την αγάπη και την κρίση μας, πράγματα που "απαίτησαν" τη δημιουργία και του ιστολογίου.
Συν ένα πείσμα πως μπορούμε. Μπορούμε και χωρίς φροντιστήριο, μπορούμε και στο με τόσα προβλήματα δημόσιο. Μπορούμε να αναπληρώνουμε τις χαμένες ώρες, να γεμίζουμε κενά, να επεξεργαζόμαστε σε πλάτος και βάθος το υλικό.
Συν, τέλος(;), το κέρδος της επαφής μας με τη λογοτεχνία. Τον αμύθητο πλούτο της να οικειοποιηθούμε, σύντροφο ζωής, πέρα από τις εξετάσεις, να αποκτήσουμε.
Τα καλά σας λόγια μόνο δύναμη μπορούν να μας δίνουν. Σας ευχαριστούμε πολύ.
Και, βέβαια, οποιαδήποτε ιδέα συνεργασίας δεκτή. Κάνουμε μάθημα αφήνοντας επίτηδες ανοιχτή την πόρτα :-)
Καλό σας βράδυ.
an kai apo allo lukeio ofeilw n dwsw sugxarhthria!e3airetiko to site,euxaristoume polu:D
Ανώνυμε/η,
Κι εσένα σ' ευχαριστούμε για την ευγένειά σου. Καταλαβαίνεις πως, επειδή ό,τι γίνεται γίνεται μέσα από πολλές θυσίες, ένα "ευχαριστώ" από κάποιον επισκέπτη δίνει δύναμη. Σ' ευχαριστούμε πολύ, λοιπόν. Κι ό,τι θες, όποτε θες, εδώ είμαστε! :-)
hellooooooooo :)
helloooooooooooooooo manesh :)
helloooooooooooooooo :)
geia sas:)
georgia kai eliana:D
Δοκιμή για ανάρτηση
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
κυριε μανεση γειααα
Ο Μανεσης ειναι θεος...ΤΕΛΟΣ
geia xara....:)
Δημοσίευση σχολίου