Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2010

"Μές στους προσφυγικούς συνοικισμούς" Από την ανάγνωση στην ανάλυση


Όπως λέγαμε και στην τάξη, η ανάγνωση στα φαινομενικά "εύκολα" πεζογραφήματα του Ιωάννου πρέπει να γίνεται αργά και προσεκτικά. Εδώ σας δίνονται κάποιες ερωτήσεις, κατά παράγραφο, που θα μας βοηθήσουν αφ'ενός μεν να εστιάσουμε σε καίρια σημεία του κειμένου, αφ' ετέρου να μεταβούμε από την ανάγνωση στην ανάλυση. Μπορείτε, λοιπόν, να είσαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για την παράδοση μελετώντας τις.



§ 1: Ποιο το θέμα της;

1. Ποιος ο σκηνικός χώρος και χρόνος;
2. Τι αποτελεί αφόρμηση για το ξετύλιγμα του θέματος;
3. Τι στοιχεία για το αφηγηματ. πρόσωπο μας παρέχονται;
4. Αναζητήστε στοιχεία που φανερώνουν τη βασική του αντίληψη για τους πρόσφυγες.
α) ...β)...


§ 2,3: Ποιο το θέμα τους;

1. Με ποιο τρόπο καταφέρνει να αναφέρει όλες τις ράτσες των προσφύγων της πόλης;
2. Τι θέματα, υπαινικτικά ή όχι, θίγονται με την αναφορά των φυλών;
3. Ποια τα κριτήρια διαφοροποίησης της κάθε ράτσας;
4. Σε ποια σκέψη μάς οδηγεί η τριπλή επανάληψη του ρημ. "μπερδεύω" στην ενότητα;


§ 4, 5: Ποιο το θέμα τους;

1. Σε ποιο χώρο βρισκόμαστε ακόμα; Πώς θεωρείται από τον αφηγητή;
2. Ποιες καταστάσεις προκαλούν έντονα συναισθήματα στον αφηγητή;
3. Ποια τα συναισθήματα που εκλύονται στον αφηγητή;
4. Πώς διακρίνεται η αίσθηση της συνέχειας, του συνανήκειν που νιώθει ο αφηγητής;
5. Ποια χαρακτηριστικά φαίνεται να θεωρεί φορείς αυτής της συνέχειας;
α) ...β) ...

6. Ποια βασική του αντίληψη προκύπτει από την κατάληξη της παραγράφου;
7. Πού μεταφερόμαστε στην παράγραφο 5;
8. Τι νόημα μπορεί να έχει η αναφορά των αρχαίων φυλών-ονομάτων, στην § 5;


§6: Ποιο το θέμα της;

1. Υπάρχει αλλαγή ύφους εδώ;
2. Ποια η βασική αντίληψη που εκφράζεται;



§ 7: Ποιο το θέμα της;

1. Πώς συμπεραίνεται η δύναμη του "αίματος", της κοινής καταγωγής;

§ 8: Ποιο το θέμα της;
1. Ποια η συναισθηματική κατάσταση του αφηγητή;
2. Ποιες οι δυο βασικές παρομοιώσεις και σε ποια αίσθηση/αντίληψη συμβάλλουν; α) ...β)


§ 9: Ποιο το θέμα της;

1. Πώς αντιμετωπίζει και αντιμετωπίζεται από τους άλλους;
2. Ποια ερμηνεία αυτής της στάσης;


§ 10: Ποιο το θέμα της;

1. Με ποια σειρά αξιολογεί την κοινωνική κατάσταση σε σχέση με τη θέση, την καταγωγή των ανθρώπων; α) ...β) ...γ) ...

6 σχόλια:

HnH είπε...

Kαλο μηναααααααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

καλες επιτυχιες.... καλη προετοιμασια....
και πολλες αντοχες!!!!
ΘΕΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ και διαβασμα!!!!


σημ: ευχαριστω για τις προηγουμενες ευχες Διονυση, ας ελπισω οτι η πρωτομηνια θα ξεκινησει με ενα ομορφο λογοτεχνικο γραπτο..:)

Διονύσης Μάνεσης είπε...

ΗnΗ,
...όπερ και εγένετο.
Άντε, μια βδομαδούλα έμεινε, φόρτσα!

HnH είπε...

επ σε πετυχα online;;
μιση βδομαδα πες...:))

HnH είπε...

***μια εκτακτη ερωτηση. Υπαρχει καπου μεσα εδω γενικα για τη γενια του 20???

ειδα κατι για καρυωτακη κ πολυδουρη αλλα ειναι συγκεκριμενα γι' αυτους...

γραφω αυριο για τη γενια αυτη και θελω να δω κατι περισσοτερο αν υπαρχει κ δω!
φιλια

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Ειρήνη,
Εδώ μόνο τις πιο ζεστές μας ευχές για καλή επιτυχία θα βρεις*.
( Πάει, αυτό ήταν;; Από αύριο ξενοιάζουμε;) Κάτσε να αρχίσουμε να καλύπτουμε πρώτα τη δική μας ύλη και μετά βλέπουμε:-)...
Λοιπόν, κοίτα στο τσεπάκι σου: Την είδες; ( έλα, έλα, για την επιτυχία λέμε!)

* και στην Πολυδούρη είχαμε στοιχεία για το νεορρομαντισμό.

HnH είπε...

διονυση,
χαχαχαχαχα.... θα ψαξω σε καθε τσεπι...χαχαχα

ααα!! σε πιανω αδιαβαστο, δεν περασες απο το μπλοκ!χα!
γραφω αυριο το λογοτ. επιλογης κ την παρασκευη γλωσσολογια και το σαββατοοοοο αναχωρω!!!!!!!!!

ασε επειδη οι σημειωσεις της ειναι ανεπαρκεις εχω ξεφυλλισει ολα τα βιβλια και τα φυλλαδια της Γ' λυκ, για να δω για τον καρυωτακη τουλαχιστον...

ευχαριστω !!!!!!!!:)))