Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου 2010

Κρητικός. Πριν την ανάλυση, μελέτη των συνοδευτικών κειμένων


Αύριο, κατά πάσα πιθανότητα, θα καταφέρουμε, επιτέλους, να προμηθευτούμε τα βιβλία.
Καιρός, λοιπόν, για δουλειά. Τώρα που διαβάσαμε το ποίημα και κάναμε μια πρώτη συζήτηση με τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις μας, είναι καλή στιγμή, προτού μπούμε στην ανάλυση, να διαβάσουμε τα συνοδευτικά κείμενα του βιβλίου, ώστε να αποκτάμε μια βαθύτερη γνώση για τα χαρακτηριστικά του Σολωμού και του Κρητικού.

Θα χρειαστεί, βέβαια, να εντοπίσουμε κάποια καίρια σημεία των κειμένων αυτών, να εστιάσουμε σ’ αυτά, να τα μελετήσουμε και να τα καταλάβουμε. Σ’ αυτό ακριβώς αισιοδοξούν να μας βοηθήσουν οι ερωτήσεις της σημερινής ανάρτησης. Ερωτήσεις που έχουν τις απαντήσεις τους στις σελίδες του σχολικού βιβλίου που αναγράφονται στις παρενθέσεις.
Εντοπίστε τις απαντήσεις, σημειώστε τις στο βιβλίο και θα τις δούμε και στην τάξη.
Αν βλέπετε πως έχετε αρκετές απορίες, εδώ είμαστε.
Καλή δουλειά και καλή βδομάδα σε όλους.



1. ( σελ. 281) Από τι χαρακτηρίζεται η ποίηση του Σολωμού και σε τι διαφέρει από
τους περισσότερους άγγλους ρομαντικούς;
2. ( 281 ) Ποιος, κατά το Σολωμό, ο προορισμός του ποιητή και ποιος ο κοινωνικός του
ρόλος;
3. ( 281-283 ) Απαριθμήστε οκτώ απόψεις σχετικές με την αποσπασματικότητα του
έργου του Σολωμού.
4. ( 283 ) Πού αναφέρονται πολλά από τα ουσιαστικά που χρησιμοποιεί ο Σολωμός και
τι αποδεικνύει αυτό;
5. ( 283-4 ) Απαριθμήστε 4 εικόνες κρυμμένων πραγμάτων που υπάρχουν στον
Κρητικό.
6. ( 284 ) Ποια η συμβολική σημασία της θάλασσας στην ποίηση του Σολωμού;
7. ( 284 ) Ποιο πρόβλημα βασάνιζε το Σολωμό; Τι τον ενδιέφερε και τι προσπαθούσε
να πετύχει;
8. ( 287 ) Από ποιες αφηγηματικές ενότητες αποτελείται ο Κρητικός;
9. ( 287 ) Σε ποια χρονικά επίπεδα αναπτύσσεται ο Κρητικός;
10. ( 288 ) Απαριθμήστε πέντε παραδείγματα από τον Κρητικό σχετικά με τη
«σύνθεση των στοιχείων ανά τρία».
11. ( 289 - 290 ) Απαριθμήστε έξι ερμηνευτικές απόψεις για τη Φεγγαροντυμένη.
12. ( 291 ) Ποια η επίδραση στον Κρητικό που ασκεί η φύση στον ήρωα;
13. ( 292 ) Από πού διαπιστώνουμε επιρροές στη σκηνοθεσία της Φεγγαροντυμένης;
14. ( 292 ) Ποιες διακειμενικές σχέσεις έχουν επισημανθεί κατά καιρούς και σε σχέση
με ποια μοτίβα;
15. ( 293 ) Ποιες βασικές ιδέες συμπυκνώνει το έργο;

7 σχόλια:

A λ ς είπε...

Τελειες φωτογραφιες!!!!!
Μηπως πονανε ομως λιγο τα ποδια!!
Αλλα και παλι ειναι ωραιες.. δικες σου?

καλη βδομαδα!!!!!!
(Πώς θα μπορουσε να ειναι ασχημη αφου αρχιζετε/(με) με Σολωμο??

Νίκος είπε...

Εννοείτε Αλς.Κ. Μάνεση τις φωτοτυπίες που μας δώσατε για διάβασμα δεν κατάφερα να τις μάθω απ' έξω όλες.Πειράζει?

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Αλς,
Αυτή η παραλία, Αλς, είναι άκος ψυχής. Δεν πονάει τίποτα!
Η ομορφιά της δεν μπόρεσε να υποβαθμιστεί ούτε κι απ' τις φωτογραφίες μου.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Νίκο,
Για θυμήσου τι έχουμε για την κάθε φωτοτυπία που δώσαμε.
Από την πολυσέλιδη είπαμε να διαβάσετε μόνο τις σελίδες 1-2 και 11-12.
Σου θυμίζω, επίσης, πως η ωρίμανση είναι μια φυσική διαδικασία που θέλει το χρόνο της. Άφηνε, λοιπόν, να λειτουργεί και στο μάθημά μας. Σταθεροί ρυθμοί, όχι βιασύνες, κάθε πράμα στον καιρό του.
( Αν και στο διάλειμμα μου τα έλεγες άνετα για το χρόνο...)
Καλό βράδυ.

A λ ς είπε...

τι να υποβαθμιστουν καλε? αφου εινανι τελειεεες!!!

Νικο,
"Σου θυμίζω, επίσης, πως η ωρίμανση είναι μια φυσική διαδικασία που θέλει το χρόνο της"
"Σταθεροί ρυθμοί"

να θυμασαι αυτα τα λογια του καθηγητη σου γτ παιζουν μεγαλο ρολο. Πιστεψε με. Αυτο ειναι ενα απο τα μυστικα της επιτυχιας. 2 προτασουλες ενα μυστικο :)

sweet dreams είπε...

ΤΕΛΕΙΑ Η ΦΩΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ.ΜΑΣ ΓΛΙΤΩΝΕΙ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΨΑΞΙΜΟ ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΑΖΕΜΕΝΑ ΕΔΩ.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

ευχαριστώ, sweet dreams, πολύ επιεικής..:-)
Καλό βράδυ ( και, βέβαια...όνειρα γλυκά!)